برپایی حلقه‌های قرآنی در مسجد سیدالشهدا(ع) قشقایی‌های نقنه
کد خبر: 4018834
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

برپایی حلقه‌های قرآنی در مسجد سیدالشهدا(ع) قشقایی‌های نقنه

در پی بهبود وضعیت شیوع کرونا، جلسات قرآن مسجد سیدالشهدا(ع) قشقایی‌های نقنه در قالب برپایی حلقه‌های قرآنی به‌صورت حضوری از سر گرفته شده است.

حلقه های قرآنی مسجد در نقنه

حجت‌الاسلام والمسلمین پیمان رامینه، روحانی مسجد سیدالشهدا(ع) قشقایی‌های نقنه شهرستان بروجن در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ازسرگیری برپایی جلسات قرآنی حضوری در این مسجد، اظهار کرد: با بهبود وضعیت شیوع کرونا، جلسات حضوری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه کودکان و نوجوانان و برپایی حلقه‌های قرآنی با حضور بچه‌های مسجد آغاز شده است که خوشبختانه استقبال خوبی از این جلسات را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: برپایی حلقه‌های قرآنی در محیط مسجد با هدف جذب کودکان و نوجوانان انجام می‌گیرد که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته ویژه دختران مقطع ابتدایی و پسران نوجوان برگزار می‌شود.

رامینه با اشاره به اینکه برای هر فصل سال فهرستی از فعالیت‌های دینی و قرآنی و فرهنگی از سوی مسجد تدوین و برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: جلسات ویژه کودکان و نوجوانان در مسجد در مباحثی نظیر احکام، مباحث دینی و اعتقادی و رشته‌های گوناگون قرآنی از قبیل تجوید، روخوانی و روانخوانی، فصیح‌خوانی و غیره برگزار می‌شود که دامنه مباحث آموزشی بتدریج گسترده‌تر خواهد شد.

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) قشقایی‌های نقنه بیان کرد: همانطور که مسجد همواره خاستگاه حرکت‌های بزرگ سیاسی و اجتماعی به‌ویژه در جریان شکل‌گیری انقلاب بوده است، می‌تواند مهم‌ترین و بهترین بستر برای جذب نوجوانان و جوانان و ارائه مباحث دینی و قرآنی و ایجاد حرکت‌های بزرگ فرهنگی باشد که برپایی حلقه‌های قرآنی گامی در همین مسیر و هدف است.

رامینه ادامه داد: برپایی کلاس‌های مسجد در طول سال در مباحث گوناگون دینی و اعتقادی مرسوم بود که با مطالبه اهالی، فراخوانی برای جذب قرآن‌آموز منتشر و کودکان و نوجوانان دختر و پسر برای برپایی حلقه‌های قرآنی پذیرش شدند. خانواده‌ها نیز از حضور و مشارکت فرزندان خود در این محفل استقبال می‌کنند.

روحانی مسجد سیدالشهدا(ع) قشقایی‌های نقنه گفت: هزینه برگزاری اردوها و اهدای جایزه که نقش مهمی در ماندگاری قرآن‌آموزان دارند از طریق اداره تبلیغات اسلامی و یا با صرف هزینه شخصی تأمین می‌شود.

انتهای پیام
captcha