ظرفیت‌های صادراتی کشورهای همسایه معرفی و شناسایی می‌شود
کد خبر: 4016746
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

ظرفیت‌های صادراتی کشورهای همسایه معرفی و شناسایی می‌شود

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس، گفت: برخی شرایط خاص مربوط به هر کشور در بحث صادرات وجود دارد، بنابراین نیاز است تا ظرفیت‌های صادراتی کشورهای همسایه معرفی و شناسایی شود.

سید غنی نظری خانقاه مجلسسیدغنی نظری‌خانقاه، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: فروش سیب‌زمینی به افغانستان و فروش انرژی برق به عراق و یا هر محصولی که مقصد خاص و درآمدزا دارد، نیازمند توجه به برنامه‌ریزی‌های اساسی و ویژه است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس، گفت: با توجه به اینکه برخی شرایط خاص مربوط به هر کشور در بحث صادرات وجود دارد، بنابراین نیاز است تا ظرفیت‌های صادراتی کشورهای همسایه معرفی و شناسایی شود.

وی، با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای عضو اکو در راستای شناساندن ظرفیت‌های منطقه‌ای، بیان کرد: نیاز است در این زمینه نگاه به شرق و غرب در ایران به صورت همزمان باشد و ظرفیت اجلاس‌ اکو و شانگهای ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون شود.

نظری‌خانقاه تصریح کرد: ایران اسلامی با 15 کشور با 600 میلیون جمعیت همسایه است که این مسئله در توسعه اقتصاد و توسعه کشور نقش شایان و اساسی ایفا می‌کند و به همین منظور نیاز است ارتباط عمیقی با کشورهای عضو اجلاس اکو وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: ارتباط و مراودات ایران  با هر کشوری ادامه دارد که این موضوع نیازمند توجه ویژه و اساسی برای توسعه صادرات است.

نظری‌خانقاه ادامه داد: درصدد هستیم در راستای توسعه و گسترش منطقه به تمامی اهداف خود در این راستا جامه عمل پوشانده و مشکلات و موانع موجود را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام
captcha