مادر شهیدان «رئیسی اردلی» آسمانی شد
کد خبر: 4016294
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸

مادر شهیدان «رئیسی اردلی» آسمانی شد

حاجیه خانم شاه‌بیگم انصاری مادر شهیدان «قدمعلی و محمدحسن رئیسی اردلی» آسمانی شد.

پیام تسلیت

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به‌نقل از واحد ایثار استان، حاجیه خانم شاه‌بیگم انصاری مادر شهیدان «قدمعلی و محمدحسن رئیسی» اردلی آسمانی شد.

​​پیکر پاک و مطهر این مادر فداکار و صبور روز جمعه ۵ آذرماه از ساعت 14 با حضور مردم همیشه در صحنه شهرستان اردل تشییع و در قطعه ایثارگران در جوار گلزار مطهر شهدای اردل به خاک سپرده خواهد شد.

شهید قدمعلی رئیسی اردلی 7 فروردین ماه ۱۳۴۳ در شهرستان اردل متولد شد، وی تا اول راهنمایی درس خواند و به فراگیری علوم دینی و حوزوی پرداخت. این روحانی شهید از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در 27 اردیبهشت ۱۳۶۱ با سمت مبلغ در اهواز بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شکم و سینه شهید شد.

برادرش شهیدش محمدحسن رئیسی در یکم فروردین 1331 در شهرستان اردل متولد شد، وی بنا و معمار بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در ۲۵ اسفند ۱۳۶۶ در شاخ شمیران توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به صورت و پاها شهید شد. مزار این دو شهید بزرگوار در گلزار مطهر شهدای اردل قرار دارد.

این مادر فداکار سه تن از فرزندان دیگر خود را نیز راهی جبهه‌های حق علیه باطل کرد که هر سه به مقام جانبازی نائل شدند و اکنون یکی از فرزندان این مادر به نام کرمعلی رئیسی جانباز ۷۰ درصد است.

انتهای پیام
captcha