ضرورت افزایش تولیدات آثار هنری در عرصه جهاد و حماسه + عکس
کد خبر: 4015046
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
آیت‌الله صفایی‌بوشهری تأکید کرد؛

ضرورت افزایش تولیدات آثار هنری در عرصه جهاد و حماسه + عکس

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «تنها گریه کن» روایت زندگی مادر شهید محمد معماریان، بیان کرد: هنرمندان باید در قالب‌های مختلف در عرصه شهید و شهادت آثار فرهنگی مختلفی تولید کنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بوشهر با سخنرانی آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا و نویسندگان ادبیات پایداری، امروز، ۳۰ آبان‌ماه در مجتمع فرهنگی لیان بندر بوشهر برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری با بیان اینکه خانواده معظم شهدا نزد پروردگار عالم و جامعه جایگاه والایی دارند، اظهار کرد: شهدا با دارا بودن شخصیت والای الهی و اجتماعی، عزت ملی، اقتدار دینی، مورد تکریم و احترام همه آحاد جامعه هستند.

امام‌جمعه بوشهر ادامه داد: مردمی که برای حفظ دین با جان خود از میهن‌شان دفاع می‌کنند آن کشور پایدار می‌ماند و اگر به سبب ترس و دنیاخواهی عقب‌نشینی کنند یا از جغرافیای جهان پاک و یا به مستعمره تبدیل می‌شوند. لذا، یکی از سبب‌های ذلت کشور ترس و هراس در برابر تهاجم دشمنان است.

وی یکی از آثار و برکات شهادت را داشتن شخصیت فرا دنیایی و الهی بیان کرد و افزود: شهیدان محبوب و میهمان خداوند متعال هستند و برای ترویج فرهنگ و نهادینه شدن فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت‌طلبی و عظمت حماسه‌آفرینی شهدا باید کارهای بزرگی در عرصه هنر انجام شود، زیرا شهدا با ایثارگری و فداکاری به دین اقتدار و به کشور قوت می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر با اشاره به تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «تنها گریه کن» روایت زندگی مادر شهید محمد معماریان، بیان کرد: هنرمندان باید در قالب‌های مختلف در عرصه شهید و شهادت آثار فرهنگی مختلفی تولید کنند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه ترویج فرهنگ جهاد و شهادت زمینه‌ساز برطرف کردن بسیاری از مشکلات جامعه است، تصریح کرد: در همین راستا شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر هر سال آیینی برای تعلیم و تقدیر از مؤلفانی که در مکتب شهید و شهادت قلم زدند برگزار می‌کند.

خبرنگار: سیده‌فردوس رضوی
عکاس: کیوان عمادی

انتهای پیام
captcha