آغاز طرح «بیان» با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های نهان در یزد
کد خبر: 4010714
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲

آغاز طرح «بیان» با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های نهان در یزد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با اشاره به آغاز طرح «بیان»، شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های کمتر گزارش شده یا به عبارتی آسیب‌های نهان را از رویکرد مهم این طرح برشمرد.

محمدرضا حدادزاده، دادستان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا حدادزاده، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، امروز، 13 آبان در آیین افتتاحیه سلسله نشست‌های بیان اظهار کرد: در حوزه آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی که امروز دانش‌آموزان با آن درگیر هستند، نیاز به مداخلاتی است که این مداخله هم از طریق آموزش و پرورش، معلمان، والدین و .. باید انجام گیرد و هدف از این مداخله، حمایت از دانش‌آموز آسیب‌دیده، جلوگیری از آسیب‌های بیشتر و سنگین‌تر است.

حدادزاده با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های دوران رشد تأثیر بسیار مهمی در سلامت روان شخص دارد تصریح کرد: از آنجایی که مداخلات لازم صورت نگرفته شاهد اثرات منفی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: در این راستا طرح بیان در سه فاز شامل برگزاری کارگاه‌های آموزش برای کادر مدارس، والدین و دانش‌آموزان تعریف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد اظهار کرد: تعیین موضوعات کارگاه‌ها براساس یک فرایند کارشناسی و مطابق با خروجی پرونده‌ها در دستگاه قضا تعیین شده است.

وی افزود: رویکرد دستگاه قضا استان در این طرح شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های کمتر گزارش شده یا به عبارتی همان آسیب‌های نهان است.

حدادزاده با بیان اینکه آمارهای رسمی بسیاری از آسیب‌های شهر را نشان نمی‌دهد افزود: پیشگیری از آسیب‌ها به ویژه آسیب‌هایی که اعلام و گزارش نمی‌شود ولی به سلامت روان افراد آسیب می‌زند، مهم است و نیاز به مداخله‌های مناسب و غیرقهری است.

وی گفت: حضور دستگاه قضا در دوران تحول نگاهی حمایتی بوده و ما معتقد هستیم در این طرح محور آموزش و پرورش است و از نظرات و پیشنهادات مدیران و مشاوران باید بیشترین بهره را برد و حتی مداخلات قضایی نیز باید بر اساس این پیشنهادات باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد تصریح کرد: اورژانس دانش‌آموزی با محوریت آموزش و پرورش راه‌اندازی و در صورت تشخیص کارشناسان این مرکز دستگاه قضا با حفظ محرمانگی اطلاعات جهت حل آسیب و کاهش تبعات آن به موضوع ورود خواهد کرد.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات دادگستری استان در راستای سند تحول همکاری با نخبگان و پژوهشگران جهت استفاده از داده‌های پرونده‌ها با حفظ محرمانگی آن است.

انتهای پیام
captcha