تأکید حماس بر مقاومت در سالگرد صدور اعلامیه بالفور
کد خبر: 4010120
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴

تأکید حماس بر مقاومت در سالگرد صدور اعلامیه بالفور

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در صد و چهارمین سالگرد صدور اعلامیه شوم بالفور با تأکید بر اینکه مقاومت در همه اشکال آن از مردمی گرفته تا مسلحانه تداوم خواهد داشت، تصریح کرد که پایداری اصحاب حق بیش از پیش بوده و اشغالگری در حال نابودی است و از سویی تأکید کرد مقاومت برای همیشه گزینه‌ای مشروع باقی می‌ماند که کارایی خود را ثابت کرده است و به منظور احیای حقوق غصب شده ملت ما و از بین بردن اشغالگری، برگشتی از آن نخواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حماس، این جنبش روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به اینکه از ابتدای صدور اعلامیه بالفور تاکنون غارت سرزمین فلسطین، آوارگی، کشتار و دستگیری مردم این سرزمین همچنان تداوم داشته است، افزود این بیانیه‌ای غیرقانونی و نامشروع راه را برای پیاده‌سازی طرح صهیونیستی برای ایجاد یک میهن ملی یهودی در سرزمین فلسطین هموار کرد تا در سال 1948 با تأسیس رژیم صهیونیستی این طرح عملی شد.

وی افزود: این سالگرد همچنان تکرار می‌شود و مردم فلسطین همچنان در رنج مداوم از ظلم، کشتار و آوارگی قرار دارند و جامعه جهانی به سکوت خود ادامه می‌دهد و در ادامه خاطرنشان کرد که آمریکا همان نقشی را ایفا می‌کند که متحدش انگلیس برای سال‌ها ایفا می‌کرد و امروز نیز مشابه این اعلامیه در نام‌های جدیدی مطرح می‌شود که پیامدهای آن از اعلامیه بالفور کمتر خطرناک نیست.

وی افزود: مردم فلسطین ما چون سدی استوار در مقابل این اعلامیه شوم ایستادند و در برابر آن مقاومت کردند، اما توطئه بزرگ‌تر از این مقاومت و توان آن‌ها بود و انگلیس به حمایت‌های سیاسی و لجستیکی خود تا به ثمر نشستن طرح صهیونیستی اشغال فلسطین در سال 1948 ادامه داد و بنابراین مسئولیت این اعلامیه را از زمان صدور تا پذیرش را بر عهده دارد.

این جنبش تأیید کرد که بریتانیا با آن اقدام یک جنایت تاریخی علیه مردمی با موجودیت، فرهنگ و تاریخ را مرتکب شد و امروز موظف است با احیای حقوق به مردم خود کفاره گناه خود را بپردازد و از مردم فلسطین با بازگشت آوارگانی که از سرزمین تاریخی فلسطین به سرزمین اصلی خود آواره شده‌اند، عذرخواهی کند و از حق آزادی و استقلال آن‌ها حمایت کند.

وی تأکید کرد: ملت ما در طول تاریخ، علی‌رغم بسیاری از حوادث خونین و دردناک و بسیاری از تصمیمات نادرست و توطئه‌های بین‌المللی، بر تعهد خود به سرزمین فلسطین تأکید کرده و همچنان آن را در قلب و روح خود جای داده است و برای آزادی و استقلال آن آماده فداکاری است و به هیچ وجه ذره‌ای از خاک خود را رها نخواهد کرد.

جنبش حماس بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌ها و سرزمین‌هایی که از آنجا آواره شده‌اند، تأکید کرد و این حق را یک حق ثابت مشروع و قانونی دانست که از سوی قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل تضمین شده است و هیچ‌گونه عدولی نیز از آن صورت نخواهد گرفت.

این جنبش همچنین بر ایمان و تلاش خستگی‌ناپذیر خود برای دستیابی به وحدت ملی به عنوان یک ضرورت راهبردی که مستلزم تلاش برای آن از سوی همه اجزای ملت فلسطین است، تأکید کرد.

حماس به مردم ساکن قدس شریف، غزه، کرانه باختری، اراضی اشغالی سال 1948، آوارگان و تبعیدشدگان از سرزمین فلسطین به دلیل استواری و مقابله با همه توطئه‌ها و نقشه‌هایی که هدفشان از بین بردن حقوق ملی ما بود، درود فرستاد.

جنبش حماس همچنین به مردم قدس شریف نیز درود فرستاد، چرا که چون سدی استوار در برابر نقشه‌های صهیونیست‌ها برای از بین بردن هویت و تاریخ بیت‌المقدس ایستاده‌اند و با این مقاومت تأکید کردند که حق و آینده از آن این مردم ثابت‌قدم است و ملت‌های عرب و مسلمان را نیز به حمایت از قدس شریف و مسائل آن در این مرحله حساس فراخواندند.

انتهای پیام
captcha