میزگرد نقش جوانان مسلمان در مقابله با تغییرات آب و هوایی برگزار می‌شود
کد خبر: 4009408
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

میزگرد نقش جوانان مسلمان در مقابله با تغییرات آب و هوایی برگزار می‌شود

خیریه امداد اسلامی بریتانیا ماه آینده میلادی نشستی را با موضوع نقش جوانان مسلمان در مقابله با پیامدهای تغییرات آب و هوایی برگزار می‌کند.

جوانان مسلمان و تغییرات آب و هوایی

به گزارش ایکنا به نقل از ابوت اسلام، تأثیر تغییرات آب و هوایی در سراسر جهان بر جنبه‌های مختلف زندگی، از امنیت غذا و آب گرفته تا مهاجرت، اشتغال و ثبات اقتصادی تأثیر می‌گذارد.

سازمان خیریه امداد اسلامی بریتانیا(IRUK) و سازمان صلح سبز MENA با اعتقاد به نقش سازنده جوانان، میزبان میزگردی درباره تغییرات آب و هوایی برای جوانان مسلمان در ماه آینده خواهند بود.

این رویداد که قرار است 8 نوامبر (17 آبان) برگزار شود، به عنوان بخشی از برنامه‌های ائتلاف امداد اسلامی امت برای زمین و صلح سبز خواهد بود.

در پایگاه اینترنتی این رویداد آمده است: این میزگرد فرصتی برای جوانان مسلمان است تا در این زمان حساس برای اقدام جهانی علیه تغییرات آب و هوایی  و همزمان با نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل گرد هم جمع شوند. در این نشست، رهبران از سراسر جهان درباره پیشرفت‌های انجام‌ شده، بحث و اولویت‌های مبارزه با تغییرات اقلیمی را تعیین می‌کنند.

بیست و ششمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد(COP26) در گلاسکو اسکاتلند قرار است از 31 اکتبر تا 12 نوامبر برگزار شود.

اوایل ماه جاری میلادی، احمد الطیب، شیخ الازهر، پاپ فرانسیس و 40 رهبر دینی دیگر گرد هم آمدند تا توجهات را به تهدیدات جدی که جهان بر اثر تغییرات آب و هوایی با آن مواجه است، جلب کنند.

آنها 4 اکتبر(12 مهر) در تالار بندیکشن واتیکان بیانیه‌ای مشترک امضا کردند.

سازمان جهانی بهداشت همچنین تغییرات آب و هوایی را به عنوان بزرگترین تهدید سلامتی که بشریت با آن مواجه است، توصیف کرده و 10 اقدام توصیه شده اقلیمی و بهداشتی را برای ارتقای وضعیت محیط زیست پس از همه‌گیری کووید-19 تشریح کرده است.

سازمان‌های مسلمان در سراسر بریتانیا و ایرلند نیز یک هفته پیش در فراخوانی از رهبران جهان خواستند تا اقدامی سریع و مؤثر علیه تغییرات اقلیمی انجام دهند.

انتهای پیام
captcha