ضرورت تدوین برنامه‌های ویژه برای انس با قرآن در خانواده‌
کد خبر: 4009246
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

ضرورت تدوین برنامه‌های ویژه برای انس با قرآن در خانواده‌

مدیر مؤسسه قرآن و عترت المهدی(عج) شهرستان بردسیر با بیان اینکه آموزش قرآن نسبت به دیگر مسائل آموزشی در خانواده‌ها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، بیان کرد: باید با ایجاد برنامه‌های جذاب و خاص توجه خانواده را در زمینه آموزش قرآن، احکام و اخلاق به فرزندان بیشتر کرد.

مؤسسه قرآن و عترت المهدی(عج) بردسیر

رضا پرتونیا، مدیر مؤسسه قرآن و عترت المهدی(عج) شهرستان بردسیر در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان با بیان اینکه هدف از فعالیت این مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی و سیره معصومین(ع) به‌ویژه امام زمان(عج) است، گفت: پیش از کرونا دوره‌های متعدد روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، تجوید، نهج‌البلاغه، سیمای امام مهدی(عج) در قرآن، در دو گروه بانوان و آقایان  از سوی این مرکز برگزار می‌شد.

پرتونیا با اشاره به برنامه‌های متنوع این مؤسسه در زمان کرونا، بیان کرد: در این مدت‌ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های محدودی از مؤسسه انجام داد و در حال حاضر آموزش‌های این مؤسسه به‌صورت مجازی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان ادامه دارد که از طریق تماس با مدارس و خانواده‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های مؤسسه قرآنی المهدی(عج) محدود به آموزش‌های قرآنی نیست و ترویج فرهنگ قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه‌سجادیه در بین اقشار جامعه از طریق برگزاری مسابقات مختلف، برگزاری ختم قرآن در محل مؤسسه و خانه‌های شهرستان، ساماندهی ۵۰ درصدی جلسات قرآن خانگی در شهرستان بردسیر، شناسایی افراد قرآنی شهرستان، آموزش و ختم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، برگزاری دوره امام زمان(عج) شناسی و تشکیل کلاس‌های مهدویت، تهیه حدود 50 بسته‌ کمک معیشتی در دوران کرونا به‌صورت ماهیانه از جمله مهمترین فعالیت‌های مؤسسه است.

پرتونیا با بیان اینکه کلاس‌های مؤسسه قرآن و عترت المهدی(عج) به‌صورت رایگان برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم مسئولان با در اختیار قرار دادن بودجه و منابع آموزشی به گسترش فعالیت‌های قرآنی در شهرستان بردسیر کمک کنند.

این مدیر مؤسسه قرآنی بیان کرد: آموزش قرآن نسبت به دیگر مسائل آموزشی در خانواده‌ها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و باید با برنامه‌های جذاب و خاص خانواده را درگیر این مسائل کنیم تا به آموزش قرآن، احکام و اخلاق به فرزندان خود توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha