«هجرت بزرگ» پیامبر(ص) خواندنی شد
کد خبر: 4007547
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹

«هجرت بزرگ» پیامبر(ص) خواندنی شد

رمان «هجرت بزرگ» جلد چهارم از مجموعه «آنک آن یتیم نظرکرده» درباره زندگی پیامبر اکرم(ص) نوشته محمدرضا سرشار روانه بازار نشر شد.

«هجرت بزرگ» پیامبر (ص) خواندنی شدبه گزارش ایکنا؛ رمان «هجرت بزرگ» نوشته محمدرضا سرشار به عنوان چهارمین جلد از رمان «آنک آن یتیم نظرکرده» با موضوع زندگی پیامبر اسلام(ص)، به همت انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
 
جلد چهارم از این مجموعه دربردارنده ۱۶ فصل است و از نظر تاریخی، از زمان برگزاری جلسه طراحی قتل پیامبر توسط سران قریش آغاز می‌شود، لیلةالمبیت، پناه گرفتن رسول الله در غار ثور، هجرت مخفیانه به مدینه و ماجرا‌هایی که در حین این هجرت پیش می‌آید، ورود و سکونت چند روزه در قریه قبا، و در نهایت ورود شکوهمندانه آن حضرت به مدینه را شامل می‌شود. البته، در این میان، دو معجزه شگفت شق القمر و معراج نیز، در خلال دیگر ماجرا‌های داستان آمده است.
 
پیش از این دو مجلد «آنک آن یتیم نظرکرده» در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ به نگارش درآمد که جلد اول از تولد تا بعثت و جلد دوم از بعثت تا هجرت به حبشه را به خود اختصاص داده است. سال گذشته نیز پس از بیست و سه سال وقفه، مجلد سوم با عنوان «سالیان سخت» روانه بازار کتاب شد که سه فراز مهم محاصره سه ساله رسول اکرم(ص) و دیگر مسلمانان بنی‌هاشم در شعب ابی‌طالب، درگذشت حضرت خدیجه(س) و سفر پیامبر به طایف را شامل می‌شد.
 
محمدرضا سرشار نویسنده اثر معتقد است؛ تا آنجا که همه آثار داستانی دیگر نگاشته و ترجمه شده به فارسی در این زمینه را خوانده‌ام و در مقایسه، حتی فصل به فصل و فراز به فراز، این کار را، داستانی‌تر و احساس برانگیزتر از همه آن‌ها می‌یابم. هر چند، در قیاس با آنچه در قد و قامت چنین شخصیت و موضوع و مضمونی باید باشد، جز احساس فقر، عجز و شرمساری مطلق، هیچ احساس دیگری نمی‌کنم.
 
یادآور می‌شود؛ دغدغه نوشتن درباره رسول اکرم(ص)، اولین بار در سال ۱۳۵۸ در این نویسنده به وجود آمد. این دغدغه به دلیل رمانی بود که در دوره نوجوانی درباره زندگی حضرت رسول اکرم(ص) خوانده بود. هر چند این کتاب از نظر سندیت چندان مورد قبول علمای شیعه نبود. اما توانسته بود به شخصیت پیامبر نزدیک شود؛ بنابراین در سال ۱۳۵۹ به اجرای برنامه روایت نمایشی رادیویی با عنوان «از سرزمین نور» پرداخت که صبح‌های جمعه از شبکه سراسری صدای جمهوری اسلامی پخش می‌شد. در واقع «آنک آن یتیم نظرکرده» پیش از اینکه به صورت کتاب منتشر شود، در قالب این برنامه اجرا شده است.
انتهای پیام
captcha