جذب فارغ التحصیلان دانشگاه مذاهب اسلامی در دستگاه‌های دولتی
کد خبر: 4007344
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
علی مطیعی بیان کرد:

جذب فارغ التحصیلان دانشگاه مذاهب اسلامی در دستگاه‌های دولتی

علی مطیعی با اشاره به وجود دانشجویانی از مذاهب مختلف در دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: اساساً تقریب عملی که یکی از وظایف مجمع جهانی تقریب است در دانشگاه به صورت خیلی واضح و ملموس قابل مشاهده است.

دانشگاه مذاهب اسلامی در سال‌های اخیر با جذب دانشجویان و آموزش آنها قدم‌های مهمی در تقریب مذاهب برداشته است.

علی مطیعی، سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا شرح مختصری از فعالیت‌های این دانشگاه ارائه کرده است.

 

دانشگاه مذاهب اسلامی حدود 27 سال است که تاسیس شده است. کار از مجتمع عالی فقه شروع شد و الان به جایی رسیده که آمادگی این را دارد که چندین دانشکده از جمله دانشکده‌های ارتباطات، روانشناسی، علوم تربیتی و حقوق زنان، تاسیس کند و به برکت این روزهایی که ما در آن واقع شدیم، انشاء‌الله اولین دانشکده‌مان را بعد از این چند سال تاخیر، تاسیس می‌کنیم؛ دانشکده فقه و به تدریج در ماه‌های آینده با مجوز‌هایی که از وزارت علوم دریافت کرده‌ایم راه‌اندازی خواهد شد و دیگر دانشکده‌ها را به مرور تشکیل می‌دهیم.

ما حدوداً 20 عضو هیئت علمی تمام وقت داریم و از خدمات 200 هیئت علمی مدعو که از استادان برجسته سایر دانشگاه‌ها استفاده می‌کنیم. جوی که اکنون در سیستم مدیریت و کارکنان دانشگاه‌ وجود دارد، جو دوستانه است. دانشجویان ما با مذاهب مختلف خیلی دوستانه در کنار هم تحصیل می‌کنند، به اردو می‌روند و بعضاً با هم ازدواج کرده‌اند و سالهاست که با تفاهم زندگی می‌کنند.

اساساً تقریب عملی که یکی از وظایف مجمع جهانی تقریب است در دانشگاه به صورت خیلی واضح و ملموس قابل مشاهده است. ما اساتید برجسته‌ای از فارغ‌التحصیلان دانشکده‌مان در دانشکده‌های دیگر داریم، قضات خیلی مبرز و کار آزموده الان از بین فارغ التحصیلان ما و از کسانی که در فقه شافعی و حنفی تحصیل کرده‌اند به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند و این سهمیه‌ها هر سال افزایش پیدا می‌کند و طبق گزارشی که به من دادند، فارغ التحصیلان ما علیرغم کمبود شغل، جذبشان در دستگاه‌های حاکمیتی و دستگاه‌های دولتی و حتی بخش خصوصی بیش از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دیگر است.

امیدمان این است که اساتید محترم، چهره‌‌های که جنبه تقریبی دارند و حرفشان در جهان اسلام نافذ است به کمک به ما بیایند که بتوانیم وظایف‌مان را بیشتر محقق کنیم.

انتهای پیام
captcha