دو شهید گمنام در تهران تشییع شدند
کد خبر: 4002976
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

دو شهید گمنام در تهران تشییع شدند

پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس صبح امروز همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) از مسجد علی بن ابیطالب(ع) میدان ساحل غرب تهران تا ضلع غربی دریاچه خلیج فارس تشییع شدند.

به گزارش ایکنا؛ مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج (ع) با حضور اقشار مختلف مردم، شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در این مراسم گفت: خدا را سپاس که ما را در روز شهادت امام رضا (ع) در محضر این دو شهید دعوت کرد. یکی از این شهدای ۱۸ ساله از عملیات بدر است. ما تا شرق دجله تا روز چهارم با موفقیت پیش رفتیم. آن زمان ما در واحد تخریب بودیم و در روز پنجم مجبور به عقب‌نشینی شدیم. امکاناتی که به شرق دجله برده بودیم را خودمان منهدم کردیم. احساس می‌کردیم دنیا روی سر ما خراب شده است. اشک می‌ریختیم اما امام فرمودند که شما پیروزید. مشخص شد نه به خاطر از دست دادن یا به دست آوردن چند وجب خاک پیروزیم بلکه در مسیر درست قرار گرفتن اصل است. 

زاکانی ادامه داد: آنچه گوهر ناب دفاع مقدس ماست همین تفکر جهادی و مؤمنانه است. وجود مبارک این دو شهید در منطقه ۲۲ منشأ خیر و برکت و تحول خواهد بود که به رشد و تعالی جامعه ما خواهد انجامید. ما با شهدا عهد و پیمان می‌بندیم. این عزیزان انتظاراتی از ما دارند که باید آنها را برآورده کنیم. از شهدا کمک می‌طلبیم تا ما را شفاعت کنند. 

یادآوری می‌شود؛ یکی از شهدای گمنام ۲۲ ساله در منطقه شلمچه متعلق به عملیات کربلای ۵ و دیگری ۱۸ ساله در شرق دجله متعلق به عملیات بدر است که پیکرهایشان تازه تفحص شده است.

همچنین، پیکر این دو شهید گمنام پس از تشییع در ضلع غربی دریاچه خلیج فارس به خاک سپرده می‌شوند.

انتهای پیام
captcha