دردمندی نشان از پاکی انسان‌هاست/ مدیران مردمی باشند
کد خبر: 4002416
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹

دردمندی نشان از پاکی انسان‌هاست/ مدیران مردمی باشند

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز با تأکید بر اینکه بی‌تفاوتی عیب و دردمند بودن حسن است، تصریح کرد: کسی که از درد می‌شنود و حسی ندارد بیمار است، دردمندی نشان از سلامت و پاکی انسان‌ها است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز امروز، 12 مهرماه در جمع طلاب این مدرسه علمیه ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، آن حضرت را اسوه همیشگی بشریت توصیف کرد و افزود: یکی از ضرورت‌های امروز مسلمانان به‌ویژه طلاب این است که پیامبر(ص) را بیشتر بشناسند.

وی با یادآوری آیات قرآن کریم در خصوص ویژگی‌های پیامبر(ص)، افزود: خداوند، پیامبر(ص) را برای تمام انسان‌ها الگو قرار داده است لذا یکی از افتخارات امام حسین(ع) در روز عاشورا بردن نام پیامبر(ص) در کربلا بود.

حدائق یکی از ضعف‌های جدی جوامع اسلامی را داشتن اطلاعات اندک از پیامبر(ص) برشمرد و افزود: اینکه یک جوان در طول عمر خود هیچ‌گاه مطالعه‌ای درباره زندگی پیامبر(ص) نداشته، یک ضعف است.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم رمز موفقیت حضرت رسول(ص) را در صفاتی عنوان می‌کند که مبرزترین آن رسول‌الله(ص) است، آن حضرت از هیچ، همه چیز ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه تفاوت پیامبر(ص) با سایر انبیا در این بود که آن حضرت مجذوب سالک بود اما انبیای دیگر سالک مجذوب بودند، افزود: خداوند در آیات قرآن کریم می‌فرماید که پیامبری از جنس خود شما آمده است، لذا مدیرکل، استاندار و مسئولان جامعه اسلامی باید مانند پیامبر(ص) مردمی باشند.

حدائق با تأکید بر اینکه پیامبر(ص) تنها اسوه برای حوزه‌های علمیه نیست بلکه اسوه‌ای برای بشریت است، گفت: مسئولی موفق است که مردمی باشد اما متأسفانه یکی از مشکلات جدی مسئولان این است که مردمی نیستند و مردم اصلاً آنان را پیدا نمی‌کنند یعنی در دسترس مردم نیستند. برخی از مسئولان تنها در ساعات کاری پاسخگوی تلفن هستند و بعد از آن خیر، این یک ضعف است.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان هم از زمان آغاز مسئولیت پاسخگو نیستند، افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های پیامبر(ص) این بود که سختی‌های مردم بر ایشان سخت می‌گذرد و همواره گره‌گشا بودند؛ لذا ما هم وقتی می‌توانیم مشکل یک فرد را حل کنیم، باید آن را انجام دهیم و نگوییم به من ربطی ندارد.

عضو جامعه روحانیت شیراز با تصریح اینکه افراد با تقوا به وظایف خود عمل می‌کنند و هنگامی که کوتاهی در انجام وظیفه دیگران را می‌بینند، ناراحت می‌شوند، رأفت و مهربانی را از دیگر ویژگی‌های پیامبر(ص) برشمرد که در قرآن کریم آمده است.

وی با تأکید بر اینکه بی‌تفاوتی عیب و دردمند بودن حسن است، تصریح کرد: کسی که از درد می‌شنود و حسی ندارد بیمار است، دردمندی نشان از سلامت و پاکی انسان‌ها است.

انتهای پیام
captcha