فرمانداران مردم را به واکسیناسیون کرونا تشویق کنند
کد خبر: 4002211
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

فرمانداران مردم را به واکسیناسیون کرونا تشویق کنند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: فرمانداران موظف هستند علاوه بر اینکه زمینه راحتی مردم در دسترسی به واکسن را فراهم کنند باید در خصوص تشویق مردم به تزریق واکسن گرونا با جدیت برخورد کنند.

ارسالی امروز ا فرمانداران در تشویق مردم به واکسیناسیون کرونا اهتمام جدی داشته باشندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، روز گذشته، 11 مهرماه در صد و پنجاه و یکمین جلسه ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد: ایام دهه آخر ماه صفر را تسلیت گفته و از تلاش کادر درمان و پرستاری قدردانی می‌کنم، در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با سه دسته مواجه هستیم. 

وی افزود: دسته اول افرادی هستند که با تزریق دُز اول واکسن کرونا تصور می‌کنند ایمنی لازم حاصل شده، دسته دوم افرادی هستند که دو دُز واکسن را تزریق کرده و متصور هستند که دیگر نیازی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست و دسته سوم افرادی هستند که اعتقادی به واکسن و پروتکل‌های بهداشتی ندارند.

شهریاری بیان کرد: اگر هر سه دسته دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند شاهد شروع موج ششم شیوع کرونا در استان خواهیم بود که بسیار سنگین‌تر و خطرناک‌تر از موج‌های قبلی است. در برخی شهرستان‌ها هنوز روند تزریق واکسن مطلوب نیست که فرمانداران موظف هستند علاوه بر اینکه بستر راحتی مردم در دسترسی به واکسن را فراهم کنند باید در خصوص تشویق مردم به تزریق واکسن کرونا نیز اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از افرادی هم که دُز اول واکسن کرونا را تزریق کردند درخواست داریم تا برای دُز دوم مراجعه کنند چون برخی افراد با تصور اینکه با یک دُز تزریق ایمنی حاصل می‌شود سراغ تزریق دُز دوم نمی‌روند.

وی در پایان اظهار کرد: روند روبه کاهش ابتلا و بستری‌های کرونایی در استان قابل توجه بوده و کماکان از وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رضایت نداریم و متأسفانه کماکان وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان مناسب نیست.

انتهای پیام
captcha