بررسی پرونده ۳۱۵ نفر مدعی مصدومیت شیمیایی سردشت
کد خبر: 3998073
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

بررسی پرونده ۳۱۵ نفر مدعی مصدومیت شیمیایی سردشت

فرماندار سردشت گفت: کمیسیون پزشکی به مدت ۲ روز ادعای مصدومیت ۳۱۵ نفر از قربانیان بمباران شیمیایی سردشت در دفاع مقدس را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ارسالی/ بررسی ادعای مصدومیت ۳۱۵ نفر از قربانیان بمباران شیمیایی سردشتبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، اقصی نخشی‌پور، فرماندار سردشت، ۲۶ شهریور، در حاشیه بازدید از مرکز معاینه مصدومان شیمیایی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعدادی از مردم سردشت مدعی مصدومیت شیمیایی در پی بمباران شیمیایی سردشت در جنگ تحمیلی شده بودند.

وی افزود: در نتیجه کمیسیون پزشکی به مدت دو روز و متشکل از هفت پزشک شامل دو پزشک متخصص ریه، یک پزشک متخصص چشم، یک پزشک متخصص پوست به همراه سه نفر از پزشکان متخصص دیگر حضور خواهند داشت.

فرماندار سردشت ادامه داد: اعضای این کمیسیون در این مدت با بررسی مدارک و مستندات و ویزیت افراد ادعای ۳۱۵ نفر از مدعیان مصدومان شیمیایی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: تشکیل این کمیسیون پزشکی یکی از مطالبات مهم مردم سردشت بود که تاکنون ۱۳ مرحله آن تشکیل و در حال حاضر چهاردهمین مرحله آن است.

نخشی‌پور عنوان کرد: تاکنون با تشکیل کمیسیون پزشکی یک هزار و ۵۰۰ نفر از مصدومان و جانبازان شیمیایی با تشکیل پرونده تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام
captcha