برگزاری دومین کارگاه آموزشی مجریان طرح «حلقه‌های خانگی قرآن» کردستان
کد خبر: 3996059
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

برگزاری دومین کارگاه آموزشی مجریان طرح «حلقه‌های خانگی قرآن» کردستان

کارگاه توجیهی ـ آموزشی مجریان طرح برگزاری حلقه‌های سنتی و خانگی قرآن کردستان با حضور مربیان کانون‌های مساجد استان امروز، ۱۷ شهریورماه در سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی، مسئول قرآنی بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا امروز، 17 شهریورماه در کارگاه آموزشی مجریان طرح برگزاری حلقه‌های سنتی و خانگی قرآن کردستان اظهار کرد: تشکیل و برگزاری کلاس‌های قرآن در مساجد و مکتب خانه‌های شهری و روستایی استان از قدیم‌الایام باب بوده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش قرآن در گذشته از سوی امام جمعه و جماعات و با حضور بچه‌ها و علاقمندان به روخوانی قرآن برگزار می‌شد، افزود: استقبال خانواده‌ها و قرآن‌‌آموزان از این کلاس‌های قرآن هم بسیار چشمگیر بود.

مسئول قرآنی بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا با اشاره به اجرای طرح حفظ چهل و دو موضوع قرآنی در کردستان بیان کرد: در راستای اجرای این طرح جلسات آموزش روخوانی قرآن کریم در شب‌های جمعه در منازل با حضور خانواده‌ها برگزار می‌شود که در کنار این آموزش‌ها حفظ چهل و دو موضوع قرآنی به قرآن آموزان و متربیان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش روخوانی قرآن کریم در منازل و مساجد می تواند از برکات بسیار زیادی برای مردم و جوانان برخوردار باشد، ادامه داد: یکی از بارزترین اهداف این طرح مردمی بودن آن است که خوشبختانه در سال اخیر اقبال عمومی خوبی از سوی مردم و جوانان و نوجوانان از اجرای این طرح به ویژه در شهرستان‌های بیجار، قروه، سقز و کامیاران شده است.

مسئول بخش قرآن بنیاد خاتم‌الاوصیا کردستان بیان کرد: در طول 42 سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی در حوزه آموزش قرآن کریم و تربیت حافظان قرآن افتاده که نیاز است در این رابطه آموزش قرآن براساس همان سبک و صیاق قدیم در کردستان زنده شود.

وی در پایان یادآور شد: حق‌الزحمه مربیانی که سه متربی حافظ چهل و دو موضوع قرآنی تربیت کنند و حداقل یک ساعت در هفته کلاس‌های قرآنی طرح را برگزار کرده باشند، پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام
captcha