خداحافظ فرمانده
کد خبر: 3994882
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
یادداشت حبیب احمدزاده در سوگ سردار سرخیلی

خداحافظ فرمانده

حبیب احمدزاده نوشت: «حاج عباس سرخیلی» از اولین بنیانگذاران یگان‌های زرهی، توپخانه، ادوات و فرمانده تیپ زرهی هفتاد و دو محرم از بچه‌های آبادان که تماماً از تانک‌های غنیمتی از درگیری با ارتش عراق به دست آمده بود به علت بیماری کرونا از پیش ما رفت.

خداحافظ فرمانده مابه گزارش ایکنا؛ در پی درگذشت سردار حاج عباس سرخیلی؛ یکی از فرماندهان و سرداران دفاع مقدس بر اثر بیماری کرونا؛ حبیب احمدزاده، نویسنده و مستندساز، در صفحه مجازی خود یادداشتی در سوگ این فرمانده جنگ نوشته است که شرح آن در ادامه می‌آید.

«چند روز بود که دوستان منتظر بودند طبق قولی که داده بودم قسمت دوم خاطره تانک دزدی را برایشان در قبال دعا برای سلامتی امیرخان بگذارم. ولی موضوع داستان چون حالت طنز داشت به مناسبت مصائبی که بر دوستان عزیزم یک به یک وارد می‌شد درنگ داشتم تا فرصت مناسب. تا آنکه دیروز خبر ناگواری به من رسید؛ «حاج عباس سرخیلی» از اولین بنیانگذاران یگان‌های زرهی، توپخانه، ادوات و فرمانده تیپ زرهی هفتاد و دو محرم از بچه‌های آبادان که تماماً از تانک‌های غنیمتی از درگیری با ارتش عراق بدست آمده بود به علت بیماری کرونا از پیش ما رفت. مردی که برادر شهیدش و خانواده، تماماً برای ماندن این مملکت از همه چیز خود مایه گذاشتند. بی‌ادعا و بی‌درجه، بعد از جنگ هم با آنکه دیگر دور از نظامی‌گری بود، باز فرمانده با ابهت ما بود. ربطش به داستان تانک دزدی هم این بود که بچه‌ها تانک را از یگان او دزدیده بودند و او هم با آنکه می‌دانست چه شده چشمانش را بر کار ما بست چون می‌دانست هیچ چاره دیگری برای کور کردن دید دشمن بر شهر و خاموش کردن آتش بی‌ترحمش بر زنان و کودکان جامانده جز نابودی آن دکل دراکولایی شده وجود ندارد. 

حالا بسیار در مرگش اندوهناکم. چند روز پیش یکی از بزرگترین کارشناسان پژوهشی اسراییلی درباره دلیل شکست نیروهای آمریکایی و اسراییلی و کشورهای عرب منطقه در برابر ملت ما گفته بود: ایرانیان با هوش ذاتی و تاریخی‌شان در جنگ ایران و عراق نفراتی پرورش داده‌اند که وزن هر تک‌نفرشان در هر ارتشی در جهان نیز با طلا قابل مقایسه نیست؛ چون چنین افرادی هر کدام به مثابه یک لشکر پر از تجربه در سازماندهی، تاکتیک رزمی و جانفشانی بی‌دریغ در صحنه جنگ عمل می‌کنند. حاج عباس بی‌ادعای ما هم با تمام تجربیاتش از انواع تانک‌ها و خمپاره‌ها و توپخانه‌ها در نبردهای بزرگ، یقینا از این افراد بود.

روحت شاد فرمانده من»

انتهای پیام
captcha