ترویج ارزش‌های انقلابی در اصناف و بازار مصداق رزق معنوی است
کد خبر: 3994367
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹

ترویج ارزش‌های انقلابی در اصناف و بازار مصداق رزق معنوی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اینکه ترویج ارزش‌های انقلابی در اصناف و بازار مصداق رزق معنوی خواهد بود، گفت: این امر باعث تقویت فضای معنوی، اخلاق و برکت در مجموعه بازار و بازاریان خواهد شد.

ترویج ارزش‌های انقلابی در اصناف و بازار مصداق رزق معنوی است

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدحسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، عصر روز گذشته، 9 شهریورماه در کارگروه اصناف و بازاریان ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه دفاع مقدس مبتنی بر عقلانیت و حکمت بود، گفت: تمامی افتخارات و مجاهدت‌های انجام‌شده برای حفظ انقلاب، نشئت گرفته از دوران باعظمت دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: امروز همه وظیفه داریم در نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کنیم که این تلاش‌ها همان مجاهدت فی سبیل‌الله است.

سلامی با تأکید بر اینکه با وجود تمام مشکلات اقتصادی و گسترش ویروس کرونا، جوانان علاقه‌مند به انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلابی هستند متذکر شد: رمز پیروزی‌ها در همه حوادث انقلاب همان ارزش‌های تثبیت‌شده در دوران دفاع مقدس است.

به گفته وی هفته دفاع مقدس به‌عنوان هفته گرامیداشت و بزرگداشت حماسه‌سازانی است که برای دفاع از اسلام، انقلاب و کشور، دنیا را به همه جذابیت‌ها رها کردند تا دین خدا و مردم آسیب نبینند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه در دفاع مقدس، اصناف و بازاریان با افتخار و سربلندی عمل کردند، یادآور شد: نقش ارزشمند و کلیدی اصناف و بازاریان و کمک‌های مادی و معنوی آنان در طول انقلاب، سال‌های پس از انقلاب و دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست. این قشر از جامعه در دوران دفاع مقدس هم در پشتیبانی از رزمندگان و هم حضور در جبهه‌ها نقش برجسته‌ای داشتند.

سلامی ترویج ارزش‌های انقلابی در اصناف و بازار را مصداق رزق معنوی دانست و گفت: این امر موجب تقویت فضای معنوی، اخلاق و برکت در مجموعه بازار و بازاریان خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار کرد: انتظار داریم در مناسبت‌های گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۰، توجه بیشتر در زمینه فضای فرهنگی و تبلیغی، تکریم رزمندگان و ایثارگران، برگزاری یادواره شهدای اصناف و بازار، همایش‌های پیشکسوتان دفاع مقدس، نام‌گذاری اماکن به نام شهدای اصناف و جمع‌آوری آثار و اسناد نقش اصناف و در دفاع مقدس هستیم.

علی تشنه‌دل، رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان نیز زنده نگه داشتن و ترویج ارزش‌های دوران دفاع مقدس در جامعه و تکریم مجاهدان را از اقدامات مهمی دانست که باید موردتوجه قرار گرفته شود.

وی نقش اصناف و بازار در نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس را بی‌نظیر برشمرد و گفت: امروز در جنگ اقتصادی و تهاجم فرهنگی دشمنان قرار داریم و باید همانند دوران دفاع مقدس همچنان در وسط میدان مبارزه با دشمنان باشیم.

همچنین علی‌اکبر صیادجو، رئیس اتحادیه لوازم‌ خانگی شهرستان افزود: تجلیل از رزمندگان و ایثارگران اصناف در برنامه‌های مناسبتی دفاع مقدس طی سال و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان موجب زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه خواهد شد.

به گفته وی؛ با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، همایش تجلیل از رزمندگان و ایثارگران اصناف و بازاریان هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha