تدوین دانشنامه دفاع مقدس در سمنان
کد خبر: 3992847
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

تدوین دانشنامه دفاع مقدس در سمنان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۲۰ مقاله در سطح استان برای تکمیل این دانشنامه تدوین شده است.

تدوین دانشنامه دفاع مقدس در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امروز، 2 شهریور  در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان یکی از اقدامات ویژه فرهنگی است که در دست اجراست افزود:  این دانشنامه مجموعه‌ای کامل از نقش‌آفرینی استان در دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ مدخل شناسایی شده و ۲۵۰ پرونده عملی و ۲۲۰ مقاله تدوین و ارائه شده اظهار کرد: سهمیه در نظر گرفته شده برای استان ۳۰ هزار نفر است و امیدواریم در برگزاری این رویداد معنوی همه دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، حوزه‌های علمیه مانند گذشته همراه باشند.

سلامی در خصوص مهمترین اقدامات حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان  گفت: از سال ۸۵ تاکنون ۲۶۰ عنوان کتاب با موضوعات خاطرات، داستان، شعر، تحلیل و پژوهش، تاریخ شفاهی، کتاب صوتی در سنین بزرگسال و کودک و نوجوان به صورت مستقل، مشارکتی و حمایتی تهیه شده است.

به گفته وی ۶۰ عنوان کتاب صوتی و نیز چاپ کتاب بریل ویژه کودک و نوجوان نابینا» و ترجمه کتب به زبان انگلیسی و عربی تهیه و منتشر شده که در راستای ترویج معارف دفاع مقدس بیش از ۱۲۲ هزار نفر در گروه‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس را گذرانده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با تاکید بر اینکه سربازان و کادر پادگان‌های نظامی، انتظامی و کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی به صورت دوره ضمن خدمت از این دوره‌ها بهره گرفته‌اند یادآور شد: قبل از شرایط موجود جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا، با هدف‌گذاری‌های صورت گرفته به طور میانگین سالانه پنج هزار دانش‌آموز با اولویت دانش‌آموزان درس آمادگی دفاعی در قالب طرح عطر بهشت را گذراندند.

سلامی یادآور شد: سه هزار دانشجو با اولویت دانشجویان درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در قالب طرح طعم بهشت و سه هزار سرباز پادگان‌های نیروهای مسلح در قالب طرح شوق بهشت از این مجموعه بازدید کردند.

انتهای پیام
captcha