مبارزه با انحرافات فکری از مهم‌ترین تحولات دوران امام هادی(ع) بود
کد خبر: 3986411
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

مبارزه با انحرافات فکری از مهم‌ترین تحولات دوران امام هادی(ع) بود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: شاید بتوان گفت مهم‌ترین اتفاقات دوره امام هادی(ع) و از جمله  اقدامات آن بزرگوار، آمادگی فکری شیعیان برای ورود به عصر غیبت، مبارزه با انحرافات فکری، تربیت شاگردان و افراد شایسته، تقویت سازمان وکالت، تبیین مقام امامت از طریق زیارات و از جمله زیارت غدیریه و زیارت جامعه کبیره بود.

مبارزه با انحرافات فکری و تبیین مقام امامت از طریق زیارات، از مهم‌ترین تحولات دوران امام هادی(ع) بودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن سیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، چهارم مردادماه در سخنانی گفت: ‌امامان معصوم(ع) همواره هادی و راهنمای همه انسان‌ها هستند و چه خوب است انسان‌ها برای سعادت و عاقبت‌به‌خیری  خود آن عزیزان را الگوی خود  قرار دهند.

وی افزود: همه ویژگی‌های یک انسان کامل در وجود امامان معصوم(ع) وجود دارد؛ از جمله شخصیت ارزشمند امام دهم حضرت امام هادی(ع) که می‌توان  گفت خوش‌برخوردی، خوشرویی، مهربانی، احترام به اهل دانش، سخت‌کوشی، علم والا،  حلم و بردباری، جود و کرم از جمله رفتارهای الهی آن حضرت است که باید درس باشد برای آنان که دنبال کمال و بزرگی هستند.

سیدی بیان کرد: شاید بتوان گفت مهم‌ترین اتفاقات دوره آن حضرت و از جمله اقدامات آن بزرگوار، آمادگی فکری شیعیان برای ورود به عصر غیبت، مبارزه با انحرافات فکری، تربیت شاگردان و افراد شایسته، تقویت سازمان وکالت، تبیین مقام امامت از طریق زیارات و از جمله زیارت غدیریه و زیارت جامعه کبیره بود.

وی افزود: مهم‌ترین انحراف فکری در دوره امام هادی(ع)، وجود غالیان کوته فکر و منحرف بودند که آن امام با توصیه به مردم در دوری کردن و نهی از نشست و برخواست با غالیان، برخورد شدید با آنان، طرد و بیزاری جستن و رسوا کردن آنان، لعن غالیان و در مواردی برخورد فیزیکی و جرح آنان، به مبارزه با غالیان برخاستند و همواره خطر انحراف آنان را گوشزد می‌کردند.

سیدی یادآور شد: امام هادی(ع) به شیعیان خود  فرمود: «از خدا بترسید و مایه آبرو باشید نه مایه بدنامی، محبت‌ها را به‌سوی ما جلب کنید و هرگونه زشتی را از ما دور کنید.»

انتهای پیام
captcha