اجرای ۷۰ ویژه‌برنامه دهه ولایت در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3986222
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

اجرای ۷۰ ویژه‌برنامه دهه ولایت در خراسان‌جنوبی

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال جاری در دهه امامت و ولایت ۱۵۰ برنامه توسط هیئت امنای بنیاد غدیر برای اجرا در نظر گرفته شده است، افزود: از این تعداد ۷۰ برنامه در خراسان‌جنوبی احصاء شده است.

برپایی جلسات علمی و تببین ارزش وحدت اقوام از مهم‌ترین برنامه‌ها در دهه ولایت استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمد حاجی‌زاده، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان‌جنوبی، امروز، 3 مردادماه در نشست خبری اظهار کرد: بر اساس مصوبه ۸۴۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی از آغاز عید قربان تا عید سعید غدیر به نام دهه امامت و ولایت در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: بنیاد غدیر در ۹۰ کشور و تمامی مراکز استان‌ها نمایندگی دارد که در سال جاری در دهه امامت و ولایت ۱۵۰ برنامه توسط هیئت امنا بنیاد غدیر برای اجرا در نظر گرفته شده است.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از این تعداد ۷۰ برنامه در خراسان‌جنوبی احصاء شده است، افزود: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، راه‌اندازی کاروان‌های شادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی و دلجویی از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازانی که به ویژه سادات هستند، از جمله این برنامه‌ها است.

حاجی زاده با بیان اینکه همه ما باید برای غدیر قیام کنیم که این یک امر الهی است، بیان کرد: برپایی جلسات علمی با حضور علمای شیعه و سنی و تببین ارزش وحدت اقوام و مذاهب اسلامی در پرتو ولایت با موضوع «امیرالمومنین؛ محور وحدت امت اسلام» یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در برنامه داریم.

وی اظهار کرد: ایستگاه‌های ماشین نویسی با محوریت پیام‌هایی از غدیر خم و امام علی (ع)، ترویج نماز و اعمال شب‌های غدیر،اجتماع غدیریون با حضور محدود افراد و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پویش های مردمی، از دیگر برنامه‌ها برای اجرا در دهه امامت و ولایت است.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان‌جنوبی با اشاره به توصیه روایات اسلامی و بزرگان دین مبنی بر اطعام روز عید غدیرخم، تصریح کرد: امیدواریم که اطعام در روز عید غدیر از نذورات در روز عاشورا و تاسوعا سبقت گیرد چرا که برای عید غدیر توصیه بر اطعام بسیار شده است.

حاجی‌زاده با تأکید بر ترویج سنت حسنه عیدی دادن و عیدی گرفتن در روز عید غدیر، اظهار کرد: طرح سراسری احسان علوی و استمرار کمک‌های مؤمنانه را نیز در ایام عید سعید غدیر و دهه امامت و ولایت خواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت عید بزرگ مباهله، بیان کرد: مباهله، اثبات حقانیت اهل بیت پیغمبر است و بسیار موضوع مهمی است که نباید از آن غافل میشویم.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان‌جنوبی ادامه داد: سومین سال است که در روز مباهله، اجتماعی با حضور علما، نخبگان، فرهنگیان و رئیس بنیاد بین المللی غدیر برگزار می‌کنیم که این برنامه امسال نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

حاجی‌زاده یادآور شد: مؤمنان می‌توانند کمک‌های خود جهت اطعام در روز غدیر و برای کمک‌های مؤمنانه را به شماره حساب ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۶۵۸۲۹۹۹ به نام بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان‌جنوبی واریز و برای شرکت در مسابقه خانواده غدیر از طریق شماره ۰۹۴۴۰۶۵۵۶۷۱ تصاویر تزیینات جشن خانوادگی خود را ارسال کنند که به بهترین‌ها جوایزی ارزنده اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha