حجاب و عفاف یکی از مباحث اصلی در شئونات انسانی است
کد خبر: 3983534
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

حجاب و عفاف یکی از مباحث اصلی در شئونات انسانی است

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه امروز تصور همگان از مسئله حجاب و عفاف یک بحث دینی و اخلاقی است، گفت: حجاب و عفاف فقط یک مسئله اخلاقی و ارزشی نیست بلکه یکی از مباحث اصلی شئونات انسانی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در همایش استانی حجاب و عفاف که به مناسبت هفته حجاب و عفاف امروز، 21 تیرماه در مجتمع نور تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: امروزه در مورد حجاب و عفاف به عنوان یک مسئله شرعی، دینی، اخلاقی بحث می‌شود و در این زمینه زیاد صحبت شده است.

وی با اشاره به اینکه باید همگان بدانند که حجاب و عفاف یک ارزش والای انسانی است، افزود: حیا، شرم، خویشتن‌داری در برابر گناه و خطا یک بحث انسانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در علوم اسلامی مباحثی همچون عدل و عدالت جزو‌ آراء محموده و نظرات ستایش شده محسوب می‌شوند و نیازی به استدلال در این زمینه نیست، بیان کرد: اگر ما به مقوله حجاب و عفاف که برگرفته از خویشتن‌داری و توجه به مقام انسانی مرد و زن توجه کنیم، همان جایگاه عدل و عدالت را برای ما پیدا می‌کند. مسئله حجاب و عفاف تنها مختص بانوان نیست بلکه همگان مجاب به رعایت حجاب و عفاف به عنوان یکی از شئونات انسانی هستند و در صورت عدم رعایت این شئون انسانی باید تذکر لازم به زن یا مرد داده شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی اظهار کرد: زنان باید با حیا، شخصیت، متانت، ادب و صبر و حوصله خود را به جامعه بشناسانند نه اینکه با هنجارشکنی و بدحجابی، چرا که این ویژگی‌ها در تراز فرهنگ دینی اسلامی است.

وی با مهم ارزیابی کردن نگاه انسانی به حجاب و عفاف بیان کرد: در قرآن داستان حضرت موسی(ع) زیاد آمده چرا که زندگی ایشان پر از درس و عبرت برای همگان است.

حجت‌الاسلام پورذهبی به سرگذشت حضرت موسی(ع) بعد از فرار از دست فرعون و رفتن نزد شعیب پیامبر و کمک به دختران شعیب در کشیدن آب از چاه اشاره و اظهار کرد: حضرت شعیب بعد از شنیدن جریان از زبان دخترانش خواست که حضرت موسی(ع) را نزدش بیاورند. حضرت موسی(ع) دعوت را پذیرفت و از دختر شعیب که او نیز با حیا و متانت خاصی راه می‌رفت خواست که پشت سرش راه بیاید و فقط مسیر را نشانش دهد این امر نشان ادب و متانت آنان دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه گاهی مشی و روش انسان این نیست که با جلب توجه بر دیگران سلطه پیدا کند، افزود: انسان با شخصیت، متانت، صبر و حوصله و ادبش جذابیت ایجاد می‌کند و دیگران را مجذوب خود می‌کند.

وی به جایگاه ارزشمند حجاب و عفاف در زندگی انسانی اشاره کرد و یادآور شد: برای همه مروجان فرهنگ و حجاب و افتخارآفرینان علمی آرزوی موفقیت کرده و امیدواریم همواره بانوان کردستانی به واسطه علم و ادب، معرفت، فرهنگ و متانت خود در مجامع ملی برتر شوند.

انتهای پیام
captcha