کم لطفی مسئولان نسبت به استخدام مربیان قرآنی
کد خبر: 3983022
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

کم لطفی مسئولان نسبت به استخدام مربیان قرآنی

کارشناس ادبیات فارسی و از مربیان قرآنی در علی آباد از کم لطفی مسئولان نسبت به استخدام مربیان قرآنی می گوید که حق او مثل تمام معلمان قرآنی در استخدام آموزش و پرورش ضایع شده است و خواستار مطالبه حقش است.

ارسالی شنبه//کم لطفی مسئولان نسبت به استخدام مربیان قرآنیفرزانه میر‌دیلمی، در گفت وگو با ایکنا از گلستان در خصوص گلایه‌مندی  خود از استخدام مربیان قرآنی گفت: در سالهای ۸۷ و ۸۸ در مدرسه دولتی ابتدای علی آباد به صورت نیروی انجمن اولیا و مربیان مربی قرآن و در هفته 12 ساعت کامل درس دادم و چون سندی مبنی بر ابلاغ رسمی از سوی آموزش و پرورش وجود نداشت در استخدام ما مربیان قرآنی کوتاهی شده است.

وی ادامه داد: بیان اینکه مربیان قرآن قبل از سال ۹۲ به استخدام آموزش و پرورش در میایند، مدارک من پس از تایید کادر اداری و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان  به دلیل نداشتن ابلاغ رسمی از سوی اداره آموزش و پرورش  به تایید کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان نرسیده است.

وی افزود: برای اثبات حضورم در مدرسه به عنوان مربی قرآن از سه نفر از همکاران آن دوره با ذکر نام و کد پرسنلی کتبا تائیدیه گرفتم و بارها به اداره کل مراجعه کردم و پاسخی نگرفته‌ ام و آموزش و پرورش استان گلستان می‌گویند پرونده هایتان را به مازندران ارسال کردیم تا در آنجا تصمیم‌گیری شود.

این مربی قرآنی پس از سالها تلاش در حوزه قرآن و عترت بیان کرد: ما سالها در آموزش وپرورش به عنوان مربی قرآنی انجام وظیفه کردیم بدون سند مالی و ابلاغیه حالا که باید استخدام شویم می‌گویند باید آزمون بدهی و مصاحبه اگر ما را به عنوان معلم قبول نداشتید چرا این همه سال از ما استفاده کردید.

میر دیلمی با اشاره به آیه 42 سوره بقره که خداوند میفرماید «وَلَا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ »، ( و حق را به باطل درنياميزيد و حقيقت را با آنكه خود میدانید كتمان نكنيد) گفت: حق برکسی پوشیده نیست مسئولان باید پاسخ بدهند که چرا به قرآن که سرلوحه و سرچشمه همه خوبی هاست نسبت به آن اینقدر بی مهری شده است که استخدام مربیان قرآنی که باید الویت نظام آموزشی باشد به خاطر نداشتن سند مالی که کم کاری خود مدیران بوده به این راحتری کنار گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمت در راه قرآن و تدریس افتخاری است که نصیب ما مربیان قرآنی شده است، افزود: ما از اینکه مربی قرآن هستیم افتخار می‌کنیم و از لطف خداوند کریم هم سپاسگزاریم، اما وقتی کم لطفی مسئولین را مشاهده می‌کنیم، دلسردی و یأس عجیبی سراغمان می‌آید.

این مربی و فعال قرآنی  خطاب به مسئولان آموزش و پرورش گفت: احترام به فعالان قرآن و حاملان قرآن احترام به قرآن است  و باید با گفتن حقیقت نور امید و نشاط در دل مربیان قرآن و ایجاد انگیزه بیشتر ایجاد کنیم و گرنه مصداق این آیه از زبان پیامبر اکرم (ص)  که فرمود: «يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا» خواهید شد.

انتهای پیام
captcha