قرارگاه قرآنی در استان البرز تأسیس می‌شود
کد خبر: 3981140
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
با هدف رصد تمامی فعالیت‌های قرآنی استان؛

قرارگاه قرآنی در استان البرز تأسیس می‌شود

مدیرعامل اتحادیه قرآنی البرز از تأسیس قرارگاه قرآنی در این استان خبر داد و گفت: می‌خواهیم تمامی فعالیت‌های قرآنی استان را رصد و سپس تصمیم‌گیری کنیم.

حسین قضاتلو، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان البرز، در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: 65 بسته ارزاق برای خانواده‌های کم‌برخوردار قرآنی تهیه و هدیه داده شد. اعتبار این بسته‌ها از سوی خادمیاران، خیران قرآنی و بنیاد احسان دفتر اجرای فرمان امام(ره) تأمین شد.

وی گفت: از برنامه‌های آینده اتحادیه، تأسیس یک قرارگاه قرآنی در استان البرز است و در این باره با امام جمعه نشستی داشته‌ایم. در نظر داریم تمامی فعالیت‌های قرآنی استان را رصد و سپس تصمیم‌گیری کنیم. در ایامی از سال چندین مسابقه برگزار می‌شود و در بعضی از فصل‌‌ها از برگزاری مسابقه‌ خبری نیست و می‌خواهیم درباره اینها بحث کنیم. با چندین نهاد نیز وارد مذاکره شده‌ایم تا تفاهم‌نامه‌ای را منعقد و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم. نشستی را با کمیته امداد برگزار کردیم تا مددجویان آنجا را سامان دهیم و به مؤسسات قرآنی معرفی کنیم. دوره مربی‌گری تحفیظ نیز از سوی خادمیاران رضوی برپا می‌شود و نفرات معرفی شده‌اند و دوره‌ها نیز تابستان گذرانده می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان البرز بیان کرد: همچنین جشن تولد امام رضا(ع) با حضور خادمیاران رضوی برگزار شد. علاوه بر آن 50 نفر از خادمیاران، قاریان و فعالان در جشنی هزار نفری تجلیل شدند و در بحث انتخابات شورای شهر نیز فرایندی پیش‌بینی شده و براساس آن از نظر علمی و ساختاری افراد را ارزیابی کردیم و شش نفر به شورای شهر راه یافتند و سه نفر به‌ عنوان علی‌البدل معرفی شدند.

قضاتلو اظهار کرد: جلسات اتحادیه نیز ماهانه برگزار می‌شود و قرار است برای تعیین زمان انتخابات مجمع نشستی برگزار شود و درخواست دریافت شیوه‌نامه را برای اتحادیه کشوری ارسال کرده‌ایم و هنوز نمی‌دانیم که حضوری یا غیرحضوری باید آن را برگزار کنیم و احتمالاً زمان آن اواخر تیر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha