آغاز فعالیت‌ تابستانی 45 دارالقرآن و پایگاه تربیتی لرستان
کد خبر: 3980103
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
ویژه دانش‎آموزان؛

آغاز فعالیت‌ تابستانی 45 دارالقرآن و پایگاه تربیتی لرستان

معاون آموزش و پرورش لرستان از آغاز فعالیت‌ تابستانی در 31 پایگاه تربیتی و 14 مرکز دارالقرآن وابسته به آموزش و پرورش این استان خبر داد و گفت: فعالیت‌های تابستانی این مراکز در قالب برنامه‌های قرآنی، مهارت‌های معرفتی ـ هویتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و اقتصادی است.

آغاز فعالیت‌ تابستانی ویژه دانش‎آموزان در 45 دارالقرآن و پایگاه تربیتی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی آموزش و پرورش لرستان با شعار «هر دانش ‌یک مهارت» امروز، پنجم تیرماه در دبیرستان دخترانه شاهد مهر خرم‌آباد برگزار شد.

در این مراسم، علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در سخنانی دانش‌آموزان را آینده‌سازان کشور دانست و گفت: باید برای این دانش‌آموزان بهترین برنامه‌ریزی انجام شود تا به نحو احسن از این فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به جانفشانی شش هزار و 300 شهید لرستانی، افزود: ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و در این فرصت تابستانی باید به معنویت در زندگی، تدبر و اندیشیدن در معانی و مفاهیم قرآن توجه شود و همچنین بر نماز اول وقت تأکید شود.

نخعی در ادامه مطالعه را بسترساز توسعه دانست و خطاب به دانش‌آموزان، اظهار کرد: اگر می‌خواهید آینده خود و استان را بسازید باید مطالعه روزانه را در دستور کار قرار دهید.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان دیرخوابی دانش‌آموزان را در جامعه امروز یک آسیب بیان کرد و افزود: بیدار ماندن دانش‌آموزان و فرزندان بعد از نیمه‌های شب یک سم مهلک برای آنان است و لازم است خانواده‌ها در این مورد به‌صورت ویژه از فرزندان خود مراقبت کنند.

حجت‌اله مؤمنی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان نیز در این جلسه به فعالیت31 پایگاه تربیتی، 14 مرکز دارالقرآن، مدارس منتخب، هنرستان‌ها، اماکن و فضاهای ورزشی، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان اشاره کرد و گفت: محور فعالیت‌ها مهارت‌های معرفتی ـ هویتی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اقتصادی  است.

انتهای پیام
captcha