تلاش‌ها در دولت جدید حمایت مردم را می‌طلبد
کد خبر: 3979940
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
امام‌جمعه شهرکرد:

تلاش‌ها در دولت جدید حمایت مردم را می‌طلبد

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: تلاش‌ها و ادامه مسیر در دولت جدید، کمک و حمایت مردم را می‌طلبد، زیرا دولت در شرایط نامناسب، مسئولیت سکان‌داری کشور را پذیرفته و نیازمند طرح و برنامه است، بنابراین مردم نیز مطالبات عاقلانه داشته باشند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری‌، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد، چهارم تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با بیان اینکه انسان باید همیشه نگاه به آینده داشته باشد، اظهار کرد: نیاز است که انسان برای آینده تدبیر داشته و دوراندیش باشد و تنها به وظیفه کنونی خود نگاه نکند.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه انسان باید تا حد امکان برای امورات خود برنامه‌ریزی داشته باشد، افزود: این مسئله به معنای دخالت در امر پروردگار نیست، خداوند متعال دینش را رها نمی‌کند و همواره برای دینش حجت فرستاده است.

وی یادآور شد: گفته می‌شود هر ۱۰۰ سال یکبار، پروردگار یک شخص نجات‌بخش برای دین خود می‌فرستد، یکی از این افراد، امام راحل(ره) بود که جامعه بشری را زنده کرد و انقلاب اسلامی را به راه انداخت.

نکونام در ادامه با اشاره به پنجم تیرماه روز جهانی مواد مخدر، تصریح کرد: حساسیت عمومی نسبت به این مسئله ایجاد نشده و این معضل آرام آرام در حال گسترش است و جوانان را در دام خود گرفتار می‌کند، باید نسبت به حل مسئله اعتیاد حساسیت همگانی ایجاد شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد ادامه داد: کشف مواد مخدر در کشور و به‌دنبال آن، چهارمحال و بختیاری قابل توجه است، کشف مواد مخدر اقدام مناسبی محسوب می‌شود، اما نشان‌دهنده در کمین بودن خطر است و رسانه‌ها باید نسبت به خطرات این بلای خانمان‌سوز به جامعه هشدار دهند.

وی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روز ۲۸ خردادماه اشاره و بیان کرد: این انتخابات، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و عبرت‌ها و درس‌های آن باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا انتخابات در شرایطی برگزار شد که چنین شرایطی در دوره‌های قبل وجود نداشت.

نکونام یکی از شرایط نامساعد برای برگزاری این دوره از انتخابات را شیوع کرونا توصیف و اظهار کرد: به اذعان کارشناسان، این بیماری، حدود ۱۰ درصد، مسئله انتخابات و حضور مردم به پای صندوق‌های رأی را تحت تأثیر خود قرار داد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه در این دوره از انتخابات، اخلال در روند رأی‌گیری مشاهده شد، اظهار کرد: با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب، نسبت به کمبود تعرفه‌ها و اهمیت مهیا بودن شرایط هشدار داده بودند، اما در برخی از شعبه‌ها در کشور، تعرفه‌ها با کمبود مواجه شد، این مسئله حاکی از آن بود که برخی از دولتمردان وظیفه خود را به‌درستی انجام ندادند.

وی وجود مشکلات معیشتی، اقتصادی و مدیریتی را از دیگر مسائل تأثیرگذار در مشارکت در انتخابات عنوان کرد و توضیح داد: در این دوره از انتخابات، به‌دلیل وجود مشکلات معیشتی، بسیاری از مردم تصمیم گرفته بودند که در پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند، اما نباید شرکت در انتخابات‌ها را به هیچ مسئله‌ای گره زد.

نکونام دیگر مسئله حائز اهمیت در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را نبود صداقت برخی از مسئولان با مردم عنوان و تصریح کرد: مردم دروغ برخی از مسئولان را متوجه می‌شوند، این مسئله نارضایتی ایجاد کرده بود، نباید دروغ در میان مدیران باشد، همچنین نبود ارتباط‌های مردمی فاصله میان مسئولان و مردم را زیاد کرده بود.

امام‌جمعه شهرکرد مسئله مشهود در این دوره از انتخابات را به‌هم‌پیوستگی دشمنان دانست و گفت: دشمنان با اتحاد با هم، یک جنگ رسانه‌ای تحت عنوان «رأی بی‌ رأی» را به راه انداختند که متأسفانه برخی از داخل کشور نیز برای انحراف مردم و شرکت نکردن مردم در انتخابات، تلاش زیادی انجام دادند.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی و با وجود این همه مشکلات، حضور ۴۹ درصدی مردم پای صندوق‌های رأی، نشان از بصیرت، همت و عشق به انقلاب است، دشمنان متوجه شدند که نقشه‌هایشان کارساز نبوده و خود اعتراف کردند که انتظار حضور مردم را به پای صندوق‌های رأی نداشتند.

نکونام با اشاره به نوع رأی مردم، بیان کرد: رأی مردم به فردی از سلاله حضرت زهرا(س)، نشان از بصیرت آنان دارد، زیرا رئیس‌جمهور منتخب، شعار ندادند و پای کار بودن خود را به مردم اثبات کردند.

امام‌جمعه شهرکرد تأکید کرد: تلاش‌ها و ادامه مسیر در دولت جدید، کمک و حمایت مردم را می‌طلبد، زیرا دولت در شرایط نامناسب، مسئولیت سکان‌داری کشور را پذیرفته و نیازمند طرح و برنامه است، بنابراین مردم نیز مطالبات عاقلانه داشته باشند.

وی با اشاره به هفته قوه قضائیه، یادآور شد: ششم تیرماه، سالروز ترور رهبر معظم انقلاب در سال ۶۰ بود، پروردگار متعال اراده کرد که این شخص زنده بماند و رهبری نظام و انقلاب اسلامی را عهده‌دار باشد.

نکونام در پایان اضافه کرد: اگر عشق به انقلاب وجود نداشت، این نظام سقوط کرده بود، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان فتنه‌های زیادی انجام دادند و ۱۷ هزار نفر از انقلابیون را ترور کردند، اما انقلاب با نشاط راه خود را ادامه داده است.

انتهای پیام
captcha