شرکت در انتخابات از مصادیق شکر نعمات الهی است
کد خبر: 3975595
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

شرکت در انتخابات از مصادیق شکر نعمات الهی است

خطیب جمعه کامفیروز، انقلاب اسلامی را از نعمت‌های بزرگ الهی دانست و گفت: شرکت در انتخابات از مصادیق شکر بر این نعمت است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام محمد تقی‌زاده، امام‌جمعه کامفیروز، 14 خردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام صادق(ع)، رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای قیام 15خرداد، با اشاره به شباهت قیام امام خمینی(ره) به قیام امام حسین(ع) گفت: عظمت و بزرگی قیام امام خمینی(ره) به گونه‌ای است که می‌توان آن را در ابعاد وسیعی شبیه به قیام امام حسین(ع) دانست.

وی افزود: هر مصلحی با توجه به تصوری که از وضع مطلوب جامعه دارد بر وضع موجود جامعه‌ زمان خویش ایرادات و اشکالاتی وارد می‏‌داند و به نواقص و امراض خاص آن جامعه اشاره می‏‌کند.

تقی‌زاده بیان کرد: امام خمینی(ره) مانند جد خویش امام حسین(ع) زمانی قیام کرد که سیاهی و تاریکی ظلم و استبداد سراسر جامعه را فرا گرفته و فرامین الهی و آرمان‌های مقدسی چون عدالت، حق‌گویی و ظلم‌ستیزی پشت ابرهای غبارآلود استبداد زمان مخفی شده و رو به زوال می‌رفت. همین وضعیت اسفبار جامعه آن روز است که بزرگی و عظمت قیام امام خمینی را مشخص می‌کند.

خطیب جمعه کامفیروز در ادامه با اشاره به لزوم قدردانی و محافظت از این دستاورد عظیم، گفت: انقلاب اسلامی، از نعمت‌های بزرگ الهی است که به ملت عزیز ایران هدیه داده شده است و از باب ان شکرتم لازیدنکم، شرکت در انتخابات به‌عنوان تکلیفی شرعی و اخلاقی، از مصادیق شکر بر این نعمت است که می‌تواند برکات الهی را بیش ازپیش در پی داشته باشد.

وی اظهار کرد: اینک خداوند متعال نعمت زیستن در انقلابی مقدس که به دستان یکی از فرزندان فاطمه زهرا(س) صورت گرفته را به ما داده است قطعاً ما نیز در مقابل آن وظایفی داریم.

تقی‌زاده با بیان اینکه می‌توان این وظیفه را تحت دو عنوان کلی حفظ این انقلاب و اعتلای آن برشمرد، گفت: در جهت حفظ این انقلاب اهم وظایف ما تحمل مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی ـ اقتصادی است که توسط آمریکا و کشورهای غربی بر ما تحمیل شده و ملت شریف ما را در مضیقه‌های معیشتی قرار داده است. البته در این زمینه نقش مدیران ناکارآمد و بعضاً نفوذی نیز قابل چشم پوشی و اغماض نیست.

خطیب جمعه کامفیروز ادامه داد: اما در زمینه اعتلای این انقلاب ما باید با فراهم کردن بستر برای تحقق جامعه‌ای پرامید، با نشاط و سالم از لحاظ روانی و جسمانی، به سمت فتح قله‌های اخلاقی، علمی و اقتصادی حرکت کرده که در پی آن انقلاب اسلامی به عنوان الگویی موفق برای سایر جوامع معرفی شده و قهرا منجر به صدور و گسترش آن به اقصی نقاط کره زمین و تشکیل جامعه‌ توحیدی و آرمانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha