رونمایی از پایگاه اینترنتی واکسیناسیون کووید 19 در فارس
کد خبر: 3974578
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

رونمایی از پایگاه اینترنتی واکسیناسیون کووید 19 در فارس

در سیصد و سی و دومین نشست دانشگاهی ستاد مدیریت بیماری کووید 19، از پایگاه اینترنتی ویژه واکسیناسیون علیه کرونا در فارس رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شيراز، سیصد و سی و دومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 9 خردادماه در این دانشگاه برگزار شد که در آن از پایگاه اینترنتی ویژه واکسیناسیون علیه کووید19 در فارس رونمایی شد.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با تقدیر از دست‌اندرکاران راه‌اندازی پایگاه اینترنتی ویژه واکسیناسیون علیه کووید19(covidvaccine.sums.ac.ir) گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها در پزشکی سرآمد نیست، بلکه به واسطه حضور نیروهای توانمند توانسته در حوزه‌های مختلف نیز در کشور پیشرو باشد.

وی، راه‌اندازی این پایگاه اینترنتی را موجب افزایش سطح آگاهی مردم و رفع برخی چالش‌های این حوزه دانست و اظهار کرد: مردم استان می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اینترنتی به نشانی covidvaccine.sums.ac.ir از آخرین اخبار و دانستنی‎‌های ضروری واکسیناسیون و مکان‌های تزریق واکسن آگاهی پیدا کنند، همچنین می‌توانند عوارض ناشی از واکسیناسیون علیه کووید19 را ثبت کنند.

لطفی همچنین در این نشست ضمن بررسی آمار نمونه‌های آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

بررسی روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته و پایش اقدامات اعضای کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، دیگر محورهای مورد پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز بود.

سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با تببین اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی پایگاه اینترنتی ویژه واکسیناسیون علیه کووید19 گفت: این پایگاه اینترنتی با هدف دسترسی سریع مردم استان به آخرین اخبار و دانستنی‌های واکسیناسیون علیه کووید19 راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این پایگاه اینترنتی، اطلاعاتی مانند معرفی انواع واکسن‌ها، آخرین دستاوردهای علمی و اطلاعیه‌ها در زمینه واکسیناسیون، همچنین آمار روزانه تزریق واکسیناسیون در استان قابل مشاهده است.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص حوزه‌های مختلف مانند فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، تجهیزات و امکانات، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه‌های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت‌های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان‌های استان و انجام تست‌های کروناویروس، فرآیند واکسیناسیون علیه کووید19 ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha