امیرمحمد رحمتی و هدف رسیدن به حفظ کل قرآن
کد خبر: 3972049
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

امیرمحمد رحمتی و هدف رسیدن به حفظ کل قرآن

امیرمحمد رحمتی نوجوان قرآنی استان خوزستان است که اکنون در مؤسسه آفاق ترم 21 قرائت تطبیقی را می‌گذراند و می‌خواهد در مؤسسه بیت‌الاحزان حافظ کل قرآن کریم شود.

امیرمحمد رحمتی

به گزارش ایکنا از خوزستان‏، امیرمحمد رحمتی متولد بهمن ماه ۸۷ و یکی از نوجوانان خوزستانی است که در عرصه قرآنی‏، علمی و ورزشی فعالیت دارد و موفق عمل می‌کند. وی که هم‌اکنون در دبیرستان شاهد خیبر در کلاس هفتم ناحیه یک اهواز تحصیل می‌کند، یکی از نوجوانانی است که در طرح استعدادهای قرآنی دارالقرآن حضور دارد.

امیرمحمد همراه با پدرش مهمان تحریریه ایکنا خوزستان شد و گفت: مشوق اصلی من در مسیر قرآنی پدر و مادرم بوده‌اند.

وی درباره استادان خود گفت: حسین محمدی،‌ سید محمد سیدنور، مهدی دغاغله، جاسم حسین‌زاده، خلیل سواری، سید جاسم موسوی، استادان من در مسیر قرائت قرآن کریم بودند.

رحمتی گفت: از چهار سالگی قرائت قرآن را آغاز کردم و اکنون مرحله تقلیدی را به پایان رسانده‌ام و به صورت تطبیقی می‌خوانم. در مؤسسه آفاق ترم 21 قرائت تطبیقی هستم. از منشاوی، عبدالباسط، شحات و مصطفی اسماعیل تقلید کرده‌ام و اکنون به تقلید از منشاوی می‌خوانم اما قاری مورد علاقه‌ام شحات است.

این نوجوان قرآنی بیان کرد: 5 ساله بودم که سه جزء از قرآن کریم را حفظ کردم و البته آن را ادامه ندادم، اما تصمیم دارم در مؤسسه بیت‌الاحزان همزمان با یادگیری حفظ قرآن، مفاهیم و تفسیر قرآن هم بیاموزم.

این قاری قرآن افزود: چون از کودکی قرائت کار کرده‌ام‏، قرائت را بیشتر از حفظ دوست دارم. وقتی کسی به کاری علاقه مند باشد، برای او سختی ندارد، برای همین قرائت برای من سختی نیست.

رحمتی درباره علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان به قرآن گفت:‌ برای اینکه بچه‌ها قرآن خواندان را دوست داشته باشند، باید یک مشوق خوب داشته باشند، این مشوق می‌تواند پدر و مادر یا اطرافیان فرد باشند. مشوق خیلی لازم است.

او درباره الگو برداری از قاریان یا حافظان گفت: هیچ وقت با خود نگفته‌ام که می‌خواهم مثل فلان قاری یا فلان حافظ باشم، همیشه گفته‌ام کاش خودم شخصی شوم که همه تلاوت‌هایش را گوش کنند و از او تمجید کنند.

این قاری نوجوان که از بستر فضای مجازی نیز برای تلاوت استفاده می‌کند، درباره حضور خود در فضای مجازی گفت: برنامه تلاوت زنده در اینستاگرام دارم اما روز ثابتی نیست، اگر بتوانم سعی می کنم هر روز این برنامه را داشته باشم ولی به دلیل برخی مشکلات نمی توانم. به دلیل اجرای زنده در برنامه زیاد تشویق می‌شوم، اما اگر تشویق هم نمی‌شدم این کار را ادامه می‌دادم.

وی گفت: از سال 92 در مسابقات دانش‌آموزی شرکت کردم و دوست دارم که پدر و مادرم به آرزویشان برسند، آنها آرزو دارند که من قاری شوم.

رحمتی درباره برنامه ریزی خود برای تمرین تلاوت گفت: صبح‌ها 15 دقیقه تمرین ترتیل دارم. ظهرها یک ساعت و نیم و شب‌ها 2 ساعت و نیم تلاوت تمرین می‌کنم. 

این قاری نوجوان در پایان گفت: یک بار با استادان و دوستان برای دوره‌ای به حمیدیه رفتیم. این دوره از ساعت 9 شب تا 7 صبح بود. آنجا دوستان تلاوت می‌کردند و استادان اشکالات را می‌گرفتند. استاد ما، آقای حسین محمدی است که همین الان هم شاگر ایشان هستم. آنجا به بچه‌هایی که تلاوت زیبایی داشتند، هدیه می‌دادند. آن دوره، دوره خیلی خوبی بود.

خلیل سواری که استاد امیرمحمد است می‌گوید: امیرمحمد رحمتی یکی از شاگردانم است که سید کریم موسوی درباره او گفته است کاش شاگرد من بود. از مصطفی اسماعیل و عبدالباسط تقلید می‌کند. در حسینیه امام رضا(ع) شاگردم است. پدرش او را برای آموزش پیش من می‌آورد.

پدر امیرمحمد هم گفت: خانواده 6 نفره داریم که 2 دختر و 2 پسر هستند. امیرمحمد در زمینه‌های خوشنویسی، کتابخوانی، قرائت قرآن فعالیت کرده و به موفقیت دست یافته است. 

انتهای پیام
captcha