افراط و تفریط در جامعه ناشی از بی‌توجهی به اصل اسلام و دین است
کد خبر: 3968284
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸

افراط و تفریط در جامعه ناشی از بی‌توجهی به اصل اسلام و دین است

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، با بیان اینکه افراط و تفریط امروز در جامعه ناشی از بی‌توجهی و درک ناصحیح از اصل اسلام و دین است، افزود: اگر انسان در مسیری که خداوند قرار داده به درستی گام بردارد، قطعا پیروز میدان و دشمنان در برابرشان خوار و ذلیل می‌شوند.

مساجد کیلیدی‌ترین محور مقابله با فتنه‌های دشمنان استبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمد سیمزاری، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با اشاره به نقش مساجد در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمنان، گفت: مساجد نقش مهم و کلیدی در جامعه اسلامی دارند و می‌توانند با جذب جوانان و نوجوانان آنان را از پرتگاه خطرناک فتنه‌های دشمنان نجات دهند.

وی بیان کرد: تدبیر بسیار خوبی در تشکیل کانون‌ها در مساجد صورت گرفته و امروز شاهد موفقیت این مرکز فرهنگی در مساجد محلات هستیم.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، تصریح کرد: کانون‌ها در مساجد بهترین مرکز فرماندهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند که با حضور نوجوانان و جوانان مدیریت بسیار ارزشمندی در این حوزه دارند.

سیمزاری، با بیان اینکه افراط و تفریط امروز در جامعه ناشی از بی‌توجهی و درک ناصحیح از اصل اسلام و دین است، افزود: اگر انسان در مسیری که خداوند قرار داده به درستی گام بردارد، قطعا پیروز میدان و دشمنان در برابرشان خوار و ذلیل می‌شوند.

وی اظهار کرد: جوانان برای آنکه از فتنه‌های دشمنان در امان باشند ناگزیر هستند به پناهگاه‌های امن پناه ببرند و هیچ پناهگاهی همانند مسجد که خانه خداوند است برای انسان امن نیست، فلذا خانواده در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد بسیار نقش‌آفرین هستند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، یادآور شد: همچنان که مقام معظم رهبری تاکید‌های بسیاری در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی و مسجد تراز اسلامی داشتند امروز با موفقیت‌های کانون‌ها در مساجد این امر محقق شده است.

سیمزاری، بیان کرد: مساجد باید مرجعی برای ترویج تربیت دینی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان باشد و یک مرکز ثقل برای ایجاد اصلاح تربیتی بیان شده در کلام خداوند متعال در قرآن کریم شود.

وی افزود: از دیرباز مساجد نقش مهمی در تربیت دینی نوجوانان و جوانان داشته و برنامه‌های فرهنگی کانون‌های مساجد نیز باید در این راستا پی‌ریزی شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، گفت: مساجد مهمترین پایگاه در کشور ما به شمار می‌رود و باید از تمامی ظرفیت مساجد به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha