چشم‌انتظار تأسیس خانه قرآنیان برای رفع مشکلات هستیم
کد خبر: 3966743
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
مسعود سیاح‌گرجی:

چشم‌انتظار تأسیس خانه قرآنیان برای رفع مشکلات هستیم

قاری بین‌المللی گفت: خانه قرآنیان و کتابخانه تخصصی آن، باقیات صالحاتی است که ضمن ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی کشور، می‌تواند محلی برای رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های جامعه قرآنی باشد.

مسعود سیاح‌گرجی، قاری بین‌المللی در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص ضرورت و اهمیت ایجاد خانه قرآنیان گفت: شاهدیم که بسیاری از اصناف از جمله هنری، فرهنگی، ورزشی و... برای تجمیع و ارتباط بیشتر با اعضای جامعه خودشان مراکز و ساختمان‌هایی را با عنوان خانه تشکیل داده‌اند، اتفاقا وجود آن خیلی هم برای این اصناف لازم بود. این در حالی است که متاسفانه با وجود اهمیت قرآن کریم، این اتفاق هنوز برای جامعه قرآنی کشور نیفتاده است؛ خصوصا در شهر تهران که به عنوان پایتخت ام‌القرای جهان اسلام شناخته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود تا این اتفاق هر چه سریعتر رخ دهد، چراکه خانه قرآنیان می‌تواند بسیاری از دغدغه‌ها را رفع کند و برنامه‌ریزی‌های مهم این عرصه در آن صورت گیرد، گفت: همه می‌دانیم قرآن در رأس امور است. علاوه بر اینکه ما مجموعه‌ای از قراء، حفاظ و اهل قرآن شامل پژوهشگران، معلمان، هنرمندان و تمامی افرادی می‌شویم که در حوزه قرآن فعالیت می‌کنند، اما جایی نیست تا حرف‌ها و دغدغه‌های‌مان را بشنوند و رسیدگی کنند.
 
این قاری بین‌المللی با تأکید بر اینکه بعد از احداث و راه‌اندازی خانه قرآنیان می‌توان برخی از محافل قرآنی را در آن برپا کرد، گفت: این مراکز به صورت کاملاً مردمی اداره می‌شود و اعضای صنف بین خودشان رأی‌گیری کرده و افراد داوطلب را به اداره محل مربوطه می‌گمارند.

وی با بیان اینکه آرزوی چندین ساله اهالی قرآن، داشتن چنین خانه‌ای است، گفت: احداث خانه قرآنیان باقیات صالحاتی است که می‌تواند روند رو به رشدی را در عرصه قرآنی کشور ایجاد کند. البته مسئولان باید بدانند که چنین چیزی را برای خودمان نمی‌خواهیم، چراکه همه می‌آیند و روزی هم از این دنیا می‌روند؛ لذا ما برای گسترش فرهنگ قرآنی تلاش می‌کنیم تا ان‌شاءالله نسل‌های بعد بتوانند از این مراکز و فرصت‌ها استفاده کنند.
انتهای پیام
captcha