خاطرات و تجربیات رزمندگان قشر اصناف سمنان جمع‌آوری می‌شود
کد خبر: 3965675
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

خاطرات و تجربیات رزمندگان قشر اصناف سمنان جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، از تلاش برای ثبت خاطرات رزمندگان استان خبر داد و گفت: جمع آوری خاطرات و تجربیات رزمندگان قشر اصناف و بازاریان صورت می گیرد.

خاطرات و تجربیات رزمندگان قشر اصناف سمنان جمع‌آوری می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد حسن سلامی، مدیر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان امروز 30 فروردین در دیدار با رئیس سازمان صمت استان اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس یادآور ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان است و در سال جاری اصناف و بازاریان که در سال‌های دفاع مقدس نقش آفرین بودند نسبت به بزرگداشت ۴۰ مناسبت دفاع مقدس و مقاومت برنامه‌ریزی شایسته‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: جمع‌آوری آثار و اسناد، خاطرات و تجربیات رزمندگان قشر اصناف و بازاریان برای ثبت، ضبط و انتقال به نسل آینده یکی از اقداماتی است که توسط بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دست اجرا است و می‌تواند حائز اهمیت باشد.

سلامی از تبیین نقش اصناف در دوران دفاع مقدس و مستندسازی آن با محوریت دفاع مقدس خبر داد و گفت: تجلیل از رزمندگان صنعت، اصناف و بازار و بهره‌گیری از ظرفیت خیران در راستای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس از برنامه‌های فرهنگی حوزه دفاع مقدس طی سال ۱۴۰۰ است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه استفاده از تجربیات دفاع مقدس در اداره کشور به خصوص در زمینه اقتصادی حائز اهمیت است، متذکر شد: جنگ اقتصادی، میدان خدمت به مردم و مبارزه با دشمن است که اصناف و بازاریان، امروز در صف مقدم جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارند.

سلامی با تاکید بر اینکه باید همگان از افسران اقتصادی در این جنگ حمایت و پشتیبانی کنند از سوی دیگر باید مانع زدایی‌ها را نیز مورد توجه قرار داد یادآور شد: موفقیت در جنگ اقتصادی مرهون تدبیر، مدیریت، برنامه‌ریزی، معنویت، امید و توکل به خدا است که با استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس می‌توان در راستای رفع مشکلات فعلی کشور استفاده کرد.

همچنین علی تشنه‌دل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه بازاریان، تجار و بازرگانان در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در حمایت از جبهه‌های حق علیه باطل داشتند، افزود: در سال جاری تلاش خواهد شد نسبت به ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در بخش صنعت، معدن و اصناف تلاش بیشتری شود.

وی ادامه داد: ارزش‌های انقلاب اسلامی، تکلیف فرهنگی و اجتماعی صنایع معدن و اصناف است و امروز با بهره‌گیری از ظرفیت خیران برای تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس و تأمین بخشی از نیازمندی‌های این مجموعه حمایت‌های خود را در راستای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده ادامه خواهد داد.

انتهای پیام
captcha