ارزش‌سازی انسانی با تشکیل هسته‌های یاوران نماز / وقف نماز را زنده کنیم
کد خبر: 3963267
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

ارزش‌سازی انسانی با تشکیل هسته‌های یاوران نماز / وقف نماز را زنده کنیم

کارشناس فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی گفت: ظرفیت‌سازی، شناسایی نخبگان نمازی و بهره‌گیری هسته‌های یاوران نماز در پيشبرد اهداف مدنظر است چراکه باید با کمک افرادی که آشنا با آسیب‌ها و پتانسیل‌ها هستند برای ترویج نماز ظرفیت سازی کرد.

ارزش‌سازی انسانی با تشکیل هسته‌های یاوران نمازی / وقف نمازی را زنده کنبمحجت‌الاسلام علی طاهری، کارشناس فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: نماز جلوه‌گاه امید و زندگی است چراکه با نماز خواندن به خود و دیگران می‌فهمانیم که هنوز هستیم و محتاج سخن گفتن با خداوند‌.
وی افزود: پیامبران، امامان، اولیاء الهی،  علماء و شهدا بهترین الگو در  زندگی و مسائل دینی و عبادی ما هستند؛ بنابراین برای اقامه نماز و دعوت اطرافیان به نماز باید از  آنان الگو بگیریم.
کارشناس فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: باید حرکت مناسبی در راستای پیشبرد اهداف نماز در جامعه شکل بگیرد و حضور روحانیون در فضای مجازی و شبکه شاد دانش‌آموزان به وضوح دیده شود.
طاهری با بیا اينکه در مورد همایش‌ها نیز اگر اجلاس‌های نماز که هرساله برگزار می‌شود ما را به سمت مطلوب نبرد اثری نخواهد داشت، افزود: در سال‌های اخیر از همه ظرفیت‌های متناسب با نیازهای روز جامعه در اجلاس‌های نماز بهره‌گیری شده است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌ها ظرفیت‌سازی، شناسایی نخبگان نمازی و بهره‌گیری هسته‌های یاوران نماز در پيشبرد اهداف است چراکه باید با کمک افرادی که آشنا با آسیب‌ها و پتانسیل‌ها هستند برای ترویج نماز ظرفیت سازی کرد.
کارشناس فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این یاوران در راستای حفظ ارزش‌های انسانی، روش‌های ترویج نماز را در محیط‌های مختلف محک زده و در راستای گسترش این فرهنگ که همان فرهنگ انسان‌سازی است، تلاش می‌کنند.
طاهری با بیان اینکه نشاط آفرینی همراه با ترویج فرهنگ نماز مدنظر است، افزود: نماز به خودی خود نشاط را به جامعه هدیه می‌دهد اما والدین و افراد مسئول نیز باید نماز اول وقت را با نشاط بخوانند تا کودکان نیز از سنین کم با آن آشنا شوند‌.
وی یادآور شد: وقف در حوزه اقامه نماز نیز کمک بسزایی در حل آسیب‌های اجتماعی می‌کند چراکه وقف زمینه گسترش معارف و معنویات در جامعه است و لازم است در حوزه نماز نیز این بخش را پررنگ کنیم.

انتهای پیام
captcha