رد پای اتحادیه تشکل‌های قرآنی اصفهان در اکثر فعالیت‌های قرآنی این استان
کد خبر: 3960052
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸

رد پای اتحادیه تشکل‌های قرآنی اصفهان در اکثر فعالیت‌های قرآنی این استان

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های قرآنی اصفهان با بیان اینکه ارتباط‌گیری با نهادهایی که فعالیت قرآنی انجام می‌دهند، از مهم‌ترین فعالیت‌ها در سال 99 بود، گفت: به تعبیری، هیچ فعالیت قرآنی در استان نیست که اتحادیه در آن نقشی نداشته باشد.

حسین خاکساری هرندی، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با عملکرد این اتحادیه در سال 99، بیان کرد: وظایف ما در اتحادیه چند دسته است؛ یک دسته از آن‌ها وظایفی است که از سوی اتحادیه کشوری به ما و همه استان‌ها محول می‌شود که انواع برنامه‌ها، فراخوان‌ها، کارهای اداری و ... است و طی ارزیابی که سال 99 به عمل آمد، استان اصفهان در این حوزه رتبه برتر را کسب کرد، به این معنی که تمام مأموریت‌هایی که اتحادیه کشوری داشت را به بهترین شکل انجام دادیم، گزارش‌ها، برنامه‌ها و در کل وظایف محوله از سوی اتحادیه کشوری را در اسرع وقت انجام دادیم.

وی ادامه داد: چون عضو شورای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور نیز هستیم، آنجا نیز فعالانه در مباحث و برنامه‌ها به‌عنوان عضو حقیقی شورا به‌صورت فعال وارد شدیم و بسیاری از برنامه‌ها، طرح‌ها و موارد را منعکس کردیم که برخی از آن‌ها در دستور کار قرار گرفته و به انجام رسیده است.

انعقاد 14 تفاهم‌نامه با نهادهای مرتبط با قرآن

هرندی بیان کرد: جلسات هیئت مدیره به‌صورت منظم هر ماه برگزار شده و حتی یک جلسه تأخیر نیز نداشته‌ایم. در بحث مربوط به تفاهم‌نامه‌ها با بیشتر نهادهایی که کار قرآنی انجام می‌دهند، تفاهم‌نامه داریم و در حدود 14 تفاهم‌نامه منعقد شده با اوقاف، ارشاد، کمیته امداد، استانداری و خیلی از جاهای دیگر داریم. ما تفاهم‌نامه‌های مستندی داریم و فعالیت‌های قرآنی را رصد می‌کنیم، به یک تعبیر، هیچ فعالیت قرآنی در استان اصفهان نیست که اتحادیه در آن نقشی نداشته باشد.

وی گفت: در استان اصفهان، 90 امام جمعه داریم که ارتباطات مستمر به‌صورت کتبی، حضوری و تلفنی با آن‌ها داریم و همچنین با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز در تعامل هستیم. محافل قرآنی متعددی ویژه بانوان و آقایان برگزار کردیم، در شورای قرآن استان، شورای فرهنگ عمومی، شورای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی نقش ویژه اتحادیه اعمال شده است. با مؤسسات ارتباط مستمر داریم و مجمع مؤسسات قرآنی داریم که ماهیانه با مؤسسات مطرح آن جلسه داریم و موارد را در جلسات مطرح و پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات قرآنی اصفهان گفت: جلسات هماهنگی مستمر با سه نهاد اداره اوقاف و امور خیریه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی داریم. به این دلیل که متولی کارهای قرآنی این سه نهاد هستند، به صورت هفتگی و ماهیانه با ایشان جلسه داریم و موارد را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به خادم‌یاران آستان قدس رضوی، گفت: برنامه‌های افرادی که برای خادم‌یاری کانون قرآن آستان ثبت‌نام کرده‌اند، با مشارکت اتحادیه انجام می‌شود. یک بخش هنری و تولیدات فضای مجازی در اتحادیه راه‌اندازی کردیم که تولیداتش در حال تولید و انتشار است و آن‌ها را به سراسر کشور و جاهایی که باید ارائه بشود، ارائه می‌کنیم.

هرندی اظهار کرد: دیدار با مسئولان مطرح مثل استاندار، نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه و مسئولان اداری و ... نیز از سوی اتحادیه مرتب انجام شده و تقریباً تمام مسئولان در استان با اتحادیه و کار آن آشنا هستند و شناخت اجمالی دارند و این بر اساس تعاملات سازمانی است که ما انجام می‌دهیم. پیگیری تشکیل کمیسیون‌های آموزشی عمومی قرآن، پژوهش قرآنی و تبلیغ و ترویج، در این اتحادیه سهم بسزایی دارد که در هر صورت ما در خدمت آن‌ها هستیم.

وی بیان کرد: بسیاری از طرح‌هایی که دنبال می‌کنیم، برای اولین بار انجام می‌شود، مثل طرح بانک جامع اطلاعات قرآنیان، طرح شایستگان، حضور جدی در ستاد ملی حفظ قرآن و سایر موارد. ارتباط مستمر با مدیران عامل کشور جهت تبادل تجربیات داریم که جزئیات آن‌ که بسیار زیاد است.

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات قرآنی استان اصفهان در مورد چشم‌انداز اتحادیه در سال 1400، عنوان کرد: عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری هستم و بنا شد چارچوب‌های اصلی در هیئت مدیره، به صورت یک برنامه برای سال 1400 دیده و این برنامه به سراسر کشور ارسال شود. بحث برنامه به بودجه هم مربوط است و همیشه برنامه و بودجه با هم هستند. هزینه‌های ما قطعی است، اما درآمد‌های ما اصلاً معلوم نیست؛ لذا برنامه‌هایی که در آینده ابلاغ ‌شود را در استان بومی می‌کنیم و براساس آن پیش می‌رویم.

انتهای پیام
captcha