تمدید ثبت‌نام طرح روستای برتر قرآنی تا فروردین ۱۴۰۰
کد خبر: 3959996
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

تمدید ثبت‌نام طرح روستای برتر قرآنی تا فروردین ۱۴۰۰

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مهلت ثبت‌نام اولین دوره انتخاب روستای برتر قرآنی کشور، بیش از این تا ۲۵ اسفندماه بود، که تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ تمدید شده است.

طرح روستای برتر قرآنی و شکوفا شدن استعدادهای بالقوهحجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، درخصوص اولین دوره انتخاب روستای برتر قرآنی کشور، اظهار کرد: فراخوان ثبت‌نام اولین دوره انتخاب روستای قرآنی براساس آیین‌نامه، ابلاغی از آغاز اسفندماه آغاز شده است. بر این اساس دهیاری روستا با بارگزاری فعالیت‌های قرآنی در سامانه Ayat.farhang.gov.ir می‌توانند در این طرح شرکت کنند که این اطلاعات پس از بررسی و تایید در تهران به شورای استانی ارسال و سپس روستای برتر انتخاب می‌شود.

کاظمی‌نسب ابراز کرد: براساس طرح سه روستای قرآنی به عنوان برترین‌ها شناسایی و مراسم تجلیل از روستاهای برگزیده در دهه سوم ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: شرایط برای گزینش روستای برتر شامل برگزاری جلسات قرآنی، وجود مؤسسات قرآن، آمار ایثارگران روستا، وجود کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستا، تعداد قاریان و حافظان قرآنی و اینکه آیا مقاماتی در مسابقات قرآنی در سطوح مختلف استانی، کشوری و بین‌المللی، عملکرد دهیار و... مورد سنجش قرار می‌گیرد.

وی یکی از ثمرات این طرح را توزیع عادلانه اعتبارات قرآنی برشمرد و گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه فعالیت‌های قرآنی بیشتر در شهرها و مؤسسات قرآنی شهری است، لذا روستاها کمتر از اعتبارات قرآنی برخوردارند، براساس این طرح روستاهای فعال در زمینه قرآنی نیز شناسایی و در این خصوص با توزیع اعتبارات عادلانه شاهد رشد امور قرآنی در روستاها خواهیم بود.

کاظمی‌نسب ادامه داد: نگاه ما در حوزه فعالیت‌های قرآنی بیشتر معطوف به شهرها بوده و از کشف استعدادهای قرآنی روستاها و مناطق کم برخوردار غافل بودیم که با اجرای این طرح شاهد شکوفاشدن استعدادهای قرآنی بالقوه و به فعلیت رسیدن آن خواهیم بود.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مهمترین تاثیرگذاری اجرای این طرح را استمرار در اجرای آن برشمرد و بیان کرد: ایجاد تکاپو در مردم روستا، دهیار و شوراهای روستا یکی از ثمرات اجرای این طرح است که در این راستا شورای روستا نیز می‌توانند، بخشی از سرانه دولتی شورای آن روستا را به حوزه قرآنی اختصاص دهند.

وی بیان کرد: اجرای اینگونه طرح‌ها می‌تواند به فعالیت بیشتر روستاها در حوزه قرآنی از جمله برگزاری جلسات متعدد قرآنی، حمایت از فعالان قرآنی روستا و تاسیس موسسات قرآنی در روستاها که منشا خیرات و برکات است منجر شود.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مهلت ثبت‌نام طرح روستای برتر قرآنی که تا 25 اسفندماه بود، تا 15 فروردین‌ماه 1400 تمدید شده است.

انتهای پیام
captcha