انتقاد از تخصیص قطره‌چکانی بودجه قرآنی تا روند ناعادلانه توزیع اعتبارات
کد خبر: 3959512
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
در گفت‌وگو با قاری لرستانی مطرح شد؛

انتقاد از تخصیص قطره‌چکانی بودجه قرآنی تا روند ناعادلانه توزیع اعتبارات

قاری ممتاز لرستان با بیان اینکه وقتی بحث اعتبار جامع قرآنی پیش می‌آید قرآن در درجه آخر است، اظهار کرد: اعتبار قرآنی محدود است و گاهی این اعتبارات به دست کسانی می‌رسد که در حوزه قرآن فعال نیستند.

یازدهم فروردین//// انتقاد از تخصیص قطره‌چکانی بودجه قرآنی تا روند ناعادلانه توزیع اعتباراتمهدی سعادتی‌کیا، از قاریان ممتاز استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، به سابقه ۱۵ سال فعالیت مستمر خود در حوزه‌های مختلف قرآنی اشاره و اظهار کرد: برای تمام قاریان قرآن، مشوق اول خانواده پدر و مادر است.

وی با بیان اینکه در دوران کودکی حضور در جلسات دینی و مذهبی مساجد موجب علاقه‌مندی بیشتر من به قرآن و قرائت آن شد از عصمت مرادی، سیدعباس پورهاشمیان، عزت‌الله گوشه‌ای و حجت‌الاسلام صادق بیرانوند، امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) منطقه ناصر خسرو با عنوان اساتید حوزه قرآن خود یاد کرد.

سعادتی‌کیا از کسب رتبه‌های برتر قرآنی مسابقات قرآن در سطوح مختلف خبر داد و گفت: رتبه برتر جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی، رتبه برتر مسابقات دانش‌آموزان کشور، نفر اول مسابقات قرآن دانشجویی کشور و کسب رتبه برتر در مسابقات قرآن وزارت بهداشت از جمله موفقیت‌هایی است که به برکت قرآن حاصل شده است.

این قاری لرستانی از فعالیت در برنامه مجازی آموزش قرآن در کشور آمریکا خبر داد و گفت: با عنوان مدرس و قاری قرآن در برنامه مجازی آموزش قرآن شهر بالتیمور آمریکا فعالیت دارم. این در حالی‌است که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در کشورهای هند، عراق و عربستان تلاوت‌های متعددی داشته‌ام.

مهجوریت‌زدایی از قرآن از خانواده‌ها آغاز شود

نفر برتر جشنواره تلاوت‌های مجلسی از داوری و مربیگری مسابقات قرآن نهادها، ارگان‌های دولتی و غیردولتی خبر داد و اضافه کرد: علت مهجوریت قرآن در وهله نخست به خانواده‌ها برمی‌گردد؛ چرا که باید مهجوریت‌زدایی از قرآن در خانواده‌ها آغاز شده به طوری‌که فرزندان خود را با قرآن آشنا کرده و زمینه حضور آنان در کلاس‌های آموزشی قرآن را فراهم نمایند.

سعادتی‌کیا با بیان اینکه آموزش و آشنایی با قرآن باید در دوران کودکی در فرزندان نهادینه شود، ادامه داد: باید به هدف‌گذاری مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت میلیون‌ها حافظ قرآن برسیم که رسیدن به این امر نیازمند توجه خانواده‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و متولیان امر قرآن است.

داور و قاری ممتاز لرستان به علاقه خود با آیات موضوعی قرآن اشاره کرد و با بیان این‌که در جلسات و مفاهیم و محافل قرآنی تلاش بر قرائت آیات موضوعی قرآن است، بیان کرد: تا زمانی که فردی با قرآن آشنا نشود و آن را در زندگی خود جاری نسازد، نمی‌تواند اعجاز، معنویت و آرامش روحی و روانی ناشی از قرآن را درک کند.

وقتی بحث بودجه پیش می‌آید؛ قرآن آخر است

وی  نبود وحدت‌رویه در بین مجامع قرآنی را از چالش‌های حوزه قرآن در استان لرستان برشمرد و با انتقاد از تخصیص قطره‌چکانی بودجه قرآنی، گفت: باید از موازی‌کاری در برگزاری مسابقات قرآن پرهیز شود کمااینکه وحدت‌رویه دستگاه‌های متولی قرآن و جامعه قرآنی می‌تواند به کیفیت‌بخشی برنامه‌های قرانی کمک کند.

وی افزود: در تمام جلسات قرآن تلاوت می‌شود و در اولویت اول قرار دارد اما وقتی بحث اعتبار و رسیدگی به جامعه قرآنی پیش می‌آید قرآن در درجه آخر قرار می‌گیرد. اعتبارات قرآنی محدود است و گاهی این اعتبارات به دست کسانی که در جامعه قرآنی تلاش می‌کنند، نمی‌رسد.

انتهای پیام
captcha