پیشنهاد اجرای مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در دو مرحله
کد خبر: 3957909
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
تبیانیان:

پیشنهاد اجرای مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در دو مرحله

حافظ کل نماینده جمهوری اسلامی ایران در بخش بانوان مسابقات بین‌المللی کشورمان گفت: چون رقابت‌های بخش بانوان، تک‌مرحله‌ای بود، ذهنیتی از رقبای خودم و سطح اجراها نداشتم. پیشنهادم این است که مسابقات بانوان نیز دارای مرحله نیمه‌نهایی باشد.

عطیه تبیانیان، حافظ کل نماینده جمهوری اسلامی ایران در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی کشورمان در بخش بانوان، در گفت‌وگو با ایکنا درباره برگزاری مسابقات به صورت غیر حضوری گفت: طبق اطلاع‌رسانی انجام شده مقرر شد مرحله نهایی مسابقات از طریق اسکایپ انجام شود. نماینده‌ای از سوی مرکز امور قرآنی اوقاف با من که در مهدیشهر بودم، ارتباط گرفت و سؤالات را مطرح کرد. دو سؤال 22 خطی پرسیده شد که الحمدلله حُسنِ حفظ خوبی داشتم و امروز اجرای من همراه با دیگر بانوان پخش می‌شود و داوران در تالار اندیشه حوزه هنری به قضاوت اجراها می‌پردازند.

تبیانیان درباره امکانات برگزاری مسابقات در سطح بین‌المللی بیان کرد: با توجه به نامعلوم بودن زمان اتمام کرونا، بهترین شیوه، برگزاری مجازی مسابقات بود که از مسئولان بابت این تدبیر تشکر می‌کنم، چرا که برپایی مجازی موجب شد تا سهمیه راهیافتگان به دوره سی‌وهفتم نسوزد. اما مطمئناً کیفیت رقابت‌های حضوری را ندارد. ان‌شاءالله پس از ریشه‌کنی کرونا، برگزاری مراحل اولیه همچنان به صورت مجازی باشد و در نهایت فینالیست‌ها در رقابت حضوری شرکت کنند.

این حافظ کل قرآن در پاسخ به این سؤال که علاوه بر اسکایپ به دلیل پیشگیری از قطعی اینترنت آیا تلفن ثابت نیز در نظر گرفته شده بود یا خیر؟ اظهار کرد: نه، فقط از طریق اسکایپ بود، اما مناسب بود تا مسابقات بخش بانوان نیز همانند بخش آقایان، مرحله نیمه‌نهایی داشته باشد.


بیشتر بخوانید:

با عطیه تبیانیان؛ دانشجوی حافظ کل قرآن و راه‌یافته به مسابقات بین‌المللی ایران آشنا شویم


وی درباره میزان آشنایی با سایر رقبایش گفت: چون رقابت‌های بخش بانوان تک‌مرحله‌ای بود، تصوری از سطح رقبای خودم و کیفیت تلاوتشان ندارم. تنها با آمنه‌سادات موسوی، نماینده کشور افغانستان که مقیم شهر مشهد است، آشنایی دارم.

تبیانیان اظهار کرد: از بهمن‌ماه 1398، آماده حضور در رقابت‌ها بودم و تمرین‌های فشرده خودم را هر روز ادامه می‌دادم که زمان مسابقات به دلیل کرونا به تعویق افتاد. برای حفظ آمادگی‌ام بعضاً مسابقات سایر دستگاه‌ها و بخش مردمی همچون مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) را شرکت کردم که حائز رتبه نخست شدم.

رتبه اول چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته حفظ کل قرآن بخش بانوان (مهرماه ۹۸ به میزبانی استان اصفهان) ادامه داد: مرور محفوظاتم را داشتم و آمادگی خود را حفظ کردم، خانواده‌ام در این سه ماه پایانی سال، همراهم بودم. همچنین از اساتیدم و تجربیاتی که در اختیارم گذاشتند، سپاسگزارم.  

تبیانیان با ابراز قدردانی از بخش آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف بیان کرد: گویا در سال‌های گذشته، دوره‌های آموزشی برای راه‌یافتگان به مراحل بالاتر برگزار نمی‌شد، اما الحمدلله با تیم آموزش جدید با مدیریت استادان محمدمهدی بحرالعلوم و ضرغام، هر کلاسی که برگزار شد با اساتید خوب و مطالب مفید همراه بود. امیدوارم نمایندگان و راهیافتگان سال‌های آینده نیز همچنان از این کلاس‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام
captcha