محدودیت مؤسسات قرآن در ارائه نوآوری‌های اجتماعی در فضای مجازی
کد خبر: 3956867
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

محدودیت مؤسسات قرآن در ارائه نوآوری‌های اجتماعی در فضای مجازی

مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ با تأکید بر فعالیت قرآنی در فضای مجازی براساس سلیقه و نظر مخاطب، گفت: لازم است حتی سرفصلی برای این حوزه فعالیت درنظر گرفته شود تا مؤسسات بتوانند نوآوری‌های اجتماعی داشته باشند؛ حال آنکه دست‌شان در اجرای این‌گونه نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها بسته است.

دست بسته مؤسسات قرآنی در ارائه نوآوری‌های اجتماعی در فضای مجازیزهره هاونگی، مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: شیوع کرونا باعث شد تا فعالیت‌های مجازی قرآنی که پیش از این رونقی نداشت، شکل منسجم‌تری به خود بگیرد.

وی افزود: این انسجام باید در شکل و طرح برنامه‌ها و همچنین در ویژه و خاص بودن آشکار باشد تا بتواند هر نوع گروه سنی را به خود جذب کند، در صورتی که متأسفانه این انسجام و نظم در این برنامه‌ها دیده نمی‌شود.


بیشتر بخوانید:

اعتباراتی که به موقع توزیع نمی‌شوند / ایده‌پردازی قرآنی؛ نیازمند بودجه کافی


مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ بیان کرد: گاهی حتی برای برنامه‌های روتین مؤسسات قرآن حمایت لازم صورت نمی‌گیرد و مؤسسات از نظر نیرو و تجهیزات نمی‌توانند پاسخگوی نیاز مخاطب در فضای مجازی باشند.

هاونگی ادامه داد: اکنون مخاطب ما در فضای مجازی در مقابل هجمه و کوهی از اطلاعات قرار دارد که باید ما نیز در مقابل اطلاعات مناسبی را تولید کنیم؛ اما سؤال اینجاست که چرا گاهی این اطلاعات مفید واقع نمی‌شود.

وی افزود: یکی از دلایل این امر این است که ما اطلاعات قرآنی را به شکل جذاب و اثربخش ارائه نکرده‌ایم حال آنکه قصص قرآنی و پندهای آن جای بسیاری برای ارائه و پرداختن دارند.

مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ تصریح کرد: تولید انیمیشن‌های قرآنی و در کنار آن پادکست‌های با موضوع داستان‌های قرآنی و بیان شفاهی آنچه در قرآن بیان شده، می‌تواند سهم بسزایی در انتقال مفاهیم به قشری داشته باشد که بیشتر وقت‌شان در فضای مجازی گذرانده می‌شود.

هاونگی اظهار کرد: حقیقت این است که مؤسسات قرآن با کار بسیار و نیروی کم نتوانسته‌اند در این سال‌ها به این حوزه‌ها که اتفاقا حوزه مهم و اثربخشی است، بپردازند.

وی افزود: مدیران مؤسسات قرآن گاهی حتی از جیب خود برای فعالیت‌های قرآنی مؤسسه هزینه می‌کنند و در بعضی موارد ارتقای فعالیت‌های مجازی در توان مالی و تجهیزاتی و نیرویی مؤسسات نیست.

مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ بیان کرد: آنچه که مهم است این است که مؤسسات باید حمایت شوند تا بتوانند براساس سلیقه نسل امروز برنامه ارائه دهند، چراکه دیگر برنامه‌های روتین اثربخشی لازم را ندارد.

هاونگی یادآور شد: لازم است حتی سرفصلی برای این حوزه فعالیت درنظر گرفته شود تا مؤسسات بتوانند نوآوری‌های اجتماعی داشته باشند؛ حال آنکه دست‌شان در اجرای این‌گونه نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها بسته است.

انتهای پیام
captcha