آغاز ثبت‌نام شانزدهمین دوره ارزیابی حافظان قرآن در هرمزگان
کد خبر: 3955616
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
هم‌زمان با سراسر کشور؛

آغاز ثبت‌نام شانزدهمین دوره ارزیابی حافظان قرآن در هرمزگان

رئیس دارالقرآن الکریم هرمزگان آغاز ثبت‌نام شانزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرك تخصصی به حافظان قرآن كریم در این استان هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد و از حافظان هرمزگانی خواست در راستای هرچه پرشورتر برگزار شدن این رویداد قرآنی بزرگ تا قبل از اتمام زمان تعیین شده، اقدام به ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام صابر پروین، رئیس دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: ثبت‌نام شانزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرك تخصصی به حافظان قرآن كریم در هرمزگان هم‌زمان با سراسر کشور از 2 اسفندماه آغاز شده و تا 25 اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این آزمون با استناد به مصوبه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی در رشته‌های 10 جزء، 20 جزء و 30 جزء قرآن کریم با مدارک اعطایی هم‌تراز دیپلم تا دکترا برگزار می‌شود، تصریح کرد: مدارک این آزمون پس از کسب حدنصاب امتیازات لازم توسط شرکت‌کنندگان با امضا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به پذیرفته‌شدگان اعطا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت به آدرس اینترنتی www.telavat.ir  مراجعه کنند.

رئیس دارالقرآن الکریم هرمزگان با بیان اینکه این طرح  در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود، افزود: آزمون کتبی مرحله اول ترجمه، مفاهیم و حفظ در حوزه‌های مختلف استان‌ها در تاریخ 31 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 9 صبح هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پروین بیان کرد: در پانزدهمین دوره این طرح 153 نفر از حوزه‌های بندرعباس، بستک و میناب در هرمزگان شرکت کردند که در مرحله اول 35 نفر قبول شده و در نهایت 12 نفر موفق به اخذ مدرک پایانی شدند. در این دوره به دلیل شیوع ویروس کرونا و هم‌زمانی با عید قربان، تعداد شرکت‌کنندگان هرمزگان کم بود اما این طرح با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. از حافظان قرآن کریم در هرمزگان می‌خواهم در راستای هرچه پرشورتر برگزار شدن این رویداد قرآنی بزرگ توان خود را به کار بسته و تا قبل از اتمام زمان تعیین شده، اقدام به ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
captcha