فعالیت‌های قرآنی در جامعه هدفمند و کاربردی باشد / مهمترین فعالیت تربیتی سازمان دارالقرآن الکریم در سال جدید
کد خبر: 3955390
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
حجت‌الاسلام اخوان صباغ خواستار شد:

فعالیت‌های قرآنی در جامعه هدفمند و کاربردی باشد / مهمترین فعالیت تربیتی سازمان دارالقرآن الکریم در سال جدید

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در افتتاحیه سی و دومین نشست روسای ادارات امور قرآنی به مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و خواستار برنامه‌ریزی دقیق، هدفمند، هوشمند و کاربردی فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در فضای جامعه شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در افتتاحیه سی و دومین نشست روسای ادارات امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان‌ها، طی سخنانی به مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری و سیاست‌های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم اشاره کرد و گفت: برطرف کردن، حل کردن یا مخفی کردن مشکلات با ارائه آمار و گزارشات و نمایش فعالیت‌ها، صحیح و در فضای کشور کاربردی نیست، بلکه ممکن است اثرات مخربی به دنبال داشته باشد.
 
حجت‌الاسلام اخوان صباغ با اشاره به مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب گفت: امروز ارائه آمار‌های متعدد در فضای مبلغین، فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی نیز رسوخ کرده است و این در صورتی است که آثار مثبت و هوشمند این نوع فعالیت‌ها در فضای جامعه دیده نمی‌شود یا کمتر دیده می‌شود.
 
وی افزود: امروزه اولویت در فضای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، برگزاری متعدد جلسات و فعالیت‌های قرآنی نیست، بلکه اثرگذاری آن‌ها مورد نظر است. طراحی هوشمند و مؤثر قرآنی به منظور ارائه مفاهیم کاربردی و تولید محصولات اثرگذار، مثبت و هدفمند در جامعه باید هدف نهایی فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی قرار گیرد.
 
حجت‌الاسلام اخوان صباغ ادامه داد: به‌همین منظور، طراحی برنامه‌ها براساس دو اصل اثرگذاری و هوشمند بودن جزو ملاک‌های اصلی و شعار‌های مبنایی سازمان دارالقرآن الکریم در سال ۱۴۰۰ خواهد بود و در این مسیر باید از ظرفیت رسانه و فضای مجازی نیز بهره برد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه سخنان خود به مطالبات فرهنگی و قرآنی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: تعریف‌کردن عملیات‌های اجرایی، هوشمند و اثرگذار براساس مطالبات رهبر انقلاب از جمله فعالیت‌های اصلی سازمان دارالقرآن الکریم در سال جدید خواهد بود و در این راستا از ظرفیت‌های فکری و اسنادی که از سوی مقام معظم رهبری ارائه شده است، بهره‌گیری خواهد شد. مشخص شدن نقش و نوع فعالیت‌های جامعه قرآنی نیز باید بر اساس این بیانیه تنظیم و به مرحله اجرا درآید.

حجت‌الاسلام اخوان صباغ گفتمان‌سازی معارف قرآنی، تربیت قرآنی و رشد انسان‌ها بر مبنای آموزه‌های قرآن را مهمترین فعالیت تربیتی سازمان دارالقرآن الکریم در سال جدید دانست و با اشاره به اهمیت ترویج و توسعه این فعالیت‌ها در سطح کشور، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استانی جهت برنامه‌ریزی برنامه‌های اجرایی و اثرگذار را خواستار شد.
 
وی شناخت و بکارگیری صحیح ابزار‌های گفتمان‌سازی در فضای حقیقی و مجازی را مهم و ضروری ارزیابی کرد و با اشاره به مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب، خواستار برنامه‌ریزی دقیق، هدفمند، هوشمند و کاربردی فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در فضای جامعه شد.
انتهای پیام
captcha