هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در خراسان‌جنوبی تشکیل شد
کد خبر: 3953088
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
با هدف کادرسازی و بومی‌سازی طرح‌های قرآنی؛

هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در خراسان‌جنوبی تشکیل شد

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در استان خبر داد و گفت: کادرسازی، تربیت نیروی انسانی و توجه به آسیب‌های برنامه‌های قرآنی و بهره‌گیری از اندیشه بانوان قرآنی مهم‌ترین هدف است.

هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در خراسان‌جنوبی تشکیل شدحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: حدود ۱۶ سال پیش مقام معظم رهبری برنامه‌ای را تحت عنوان برنامه ۲۰ ساله برای کشور طراحی فرمودند که قرار بود طبق آن گام‌های بزرگی برداریم که خوشبختانه بسیاری از این گام‌ها تاکنون برداشته شده است.

وی با بیان اينکه به فرموده مقام معظم رهبری قرآن کتاب زندگی است و نقش و حرکت قرآنیان در کشور راهبردی است، افزود: ما باید بتوانیم در این فضا راهبردهای جامعه را طراحی کنیم، به همین دلیل از بانوان قرآنی دعوت کردیم تا به عنوان هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در راستای توسعه الگوسازی قرآن فعالیت خود را توسعه دهند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: حضرت زهرا(س) نقطه وصل امامت به مقام نبوت و رسالت است. حضرت زهرا(س) کوثر خدا، نور دیده و پاره تن بهترین فرستاده خداست؛ ایشان مظهر معرفت، نهایت کمال زن و اوج انسانیت است.

سلمانی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س)، بزرگ بانویی است که نامش برگرفته شده از فاطرالسماوات است، تصریح کرد: پس از پیروزی و شکوفایی انقلاب اسلامی زن به عنوان عنصری سرنوشت‌ساز به عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و آموزشی راه یافت و در جهت نیل به بالاترین مقام انسانی هم پای مردان برای تجدید بنای اسلام و قرآن قیام کرد.

وی افرود: عزت و عظمت و جایگاه ارزشمند زنان در اندیشه والای اسلامی عطیه گران‌بهای پیامبر بزرگواری است که زن را مایه آرامش، انس و الفت و از بزرگترین نعمت‌های الهی دانسته و بهشت را زیر پای مادران معرفی کرد و تجلی مقام والای زن را در مروارید هستی سرور زنان عالم حضرت فاطمه زهرا(س) قرار داد تا زنان در تمامی اعصار با الگوگیری از این بزرگوار قدر گوهر ذاتی خود را دانسته و با حفظ متانت، وقار و عفاف رسالت گرانسنگ خود در رشد و هدایت قافله بشری صعود به قله‌های کمال را ایفا کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور با نگاه به همین دیدگاه در خراسان‌جنوبی تشکیل شد و با نصب‌العین قرار دادن فرامین مقام معظم رهبری به تأسی با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های تعلیمی و قرآنی کشور زمینه رشد و ارتقای فطری و فرهنگی آحاد جامعه به‌خصوص نسل جوان را فراهم خواهد کرد.

انجام عمده فعالیت‌های اجرایی در فضای قرآن به همت بانوان

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود این هیئت بتواند نقاط ضعف و قوت را پیدا کرده و تهدیدها را به فرصت بدل کند تا در این فضا به‌صورت جهادی عملیات قرآنی انجام دهیم؛ باید با نگاهی جهادی گام دوم انقلاب را برداریم چراکه نگاه نهادی و سازمانی نمی‌تواند گام دوم را جلو ببرد.

سلمانی بیان کرد: عمده فعالیت‌های اجرایی در فضای قرآن به همت بانوان انجام می‌شود اما در فضای طرح‌ریزی و سیاست‌گذاری کمتر از آنان استفاده می‌شود و از این رو است که تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی را ضروری دانستیم. تمام طرح‌ها و برنامه‌های ابلاغی باید در این فضای اندیشه‌ورزی مورد بررسی قرار بگیرد، بومی‌سازی شود و بعد حرکت‌های قرآنی پیش رود.

نیاز به تربیت مربیان قرآن در مناطق محروم از معنویات داریم

وی بیان کرد: نگاه ما نیز کادرسازی برای انقلاب اسلامی و جامعه قرآنی و همچنین پرورش متخصصین عرصه‌های قرآنی در همه ابعاد است و مأموریت این هیئت بعد از اندیشه‌ورزی، توسعه جلسات قرآن خانگی در قالب طرح نورالثقلین و ایجاد گروه‌های جهاد قرآنی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ما نیاز به تربیت مربیان قرآن در مناطق محروم از معنویات داریم و امید داریم بانوان قرآنی ما در این حوزه ورود کرده و در زمینه محرومیت‌زدایی فرهنگی، ظرفیت‌سازی کنند. در فضای قرآنی و توسعه حرکت قرآنی نیز باید با شتاب بیشتری گام برداریم.

وی یادآور شد: کادرسازی، تربیت نیروی انسانی و توجه به آسیب‌های برنامه‌های قرآنی و بهره‌گیری از اندیشه بانوان قرآنی مهم‌ترین هدف است که امیدواریم در خراسان‌جنوبی که یکی از مهدهای قرآنی کشور بوده و زنان در تحقق این هدف نقش بسزایی دارند به این اهداف برسیم.

انتهای پیام
captcha