برگزاری ۶ مرحله آزمون الکترونیکی ویژه طرح حافظون رضوی
کد خبر: 3952577
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

برگزاری ۶ مرحله آزمون الکترونیکی ویژه طرح حافظون رضوی

مدیرمرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: آزمون‌های الکترونیکی طرح حافظون رضوی ویژه اساتید و فراگیران این طرح در حال برگزاری است.

برگزاری 6 مرحله آزمون الکترونیکی ویژه طرح حافظون رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به‌نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان، مدیرمرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، اظهار کرد: با توجه به شیوع و فراگیری ویروس کرونا، آزمون‌های طرح حافظون رضوی به صورت الکترونیکی و مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درنظر دارد، در اسفندماه سال جاری آزمون‎‌های حفظ و مفاهیم قرآن کریم را در سراسر کشور به‌صورت الکترونیکی برگزار کند، به همین منظور مؤسسه بیت‎الحفاظ نرجس(س)، به‌عنوان دبیرخانه طرح حافظون رضوی با همکاری مؤثر مرکز قرآن کریم، برای آشنایی هرچه بیشتر اساتید و فراگیران طرح با این نوع روش، آزمون‌های خود را شبیه‌سازی شده به سبک آزمون‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کند.

میریان عنوان کرد: سؤالات آزمون‎ها  از سوی اساتید حفظ کل قرآن کریم این دبیرخانه طراحی و در دو مرحله بازنگری و بازنویسی و در نهایت در سامانه آزمون آزمایشی بارگذاری خواهد شد.

مدیرمرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تصریح کرد: آزمون‌های طرح حافظون رضوی در 6 مرحله برگزار می‌شود که اولین، دومین و سومین دوره، پنج جزء اول، پنج جزء دوم و پنج جزء سوم از این آزمون پنجشنبه 2 و 9 و 16 بهمن‎ماه، با حضور افراد حاضر در طرح برگزار شد که از این میان 96درصد افراد حاضر در آزمون توانستند در زمان تعریف شده آزمون را به‌طور کامل پاسخ داده و پاسخنامه خود را ارسال کنند.

وی تسلط اساتید طرح حافظون رضوی بر آموزش قرآن کریم به فراگیران را از اهداف مهم این طرح برشمرد و افزود: لازمه نخبه‌پروری در حوزه علوم قرآنی با بکارگیری اساتید برجسته در این حوزه مهیا می‌شود که باید بستر آن با آموزش تخصصی و برنامه‎ریزی شده، به‌صورت منظم پیگیری و انجام پذیرد.

آزمون حفظ پنج جزء چهارم، پنجم و ششم قرآن کریم طرح حافظون رضوی نیز به ترتیب در تاریخ‌های پنجشنبه 23 و 30 بهمن‎ماه و 7 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha