تکلیف‌گرایی و ولایتمداری؛ نقطه پررنگ زندگی حضرت زهرا(س) / زنان فرماندهان جنگ نرم هستند
کد خبر: 3951751
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ:

تکلیف‌گرایی و ولایتمداری؛ نقطه پررنگ زندگی حضرت زهرا(س) / زنان فرماندهان جنگ نرم هستند

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم زنان را فرماندهان جنگ نرم دانست و گفت: نقطه پررنگ زندگی حضرت زهرا(س)، تکلیف‌گرایی و ولایتمداری ایشان است که همه حرکت‌هایشان را در این فضا تعریف کرده‌اند و ایشان نه تنها برای بانوان بلکه برای همه مسلمین، شیعیان و آزادگان جهان الگو هستند.

حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، ضمن گرامیداشت ولادت بی‌بی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد:  حضرت زهرا نه تنها برای بانوان بلکه برای همه مسلمین، شیعیان و آزادگان جهان الگو هستند و شخصیت بی‌بی دو عالم به عنوان یک زن کامل در فضای فردی و اجتماعی به عنوان الگوی ویژه همه مسلمانان جهان حساب می‌شود.

وی افزود: نقش حضرت زهرا(س) در فضای نرم و تربیت جامعه و فضایی که در آن زیست می‌کردند از جمله تربیت ائمه مسلمین، امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، زینب کبری(س) و حضرت ام‌کلثوم(س) یک نقش برجسته، به عنوان مادر خانواده و برای تربیت کادر اسلام و دین و حرکت دهنده مسیر انقلاب اسلام بوده است. قطعاً بر اساس جمله حضرت امام(ره) که فرمودند: «از دامن زن، مرد به معراج می‌رود»، از دامن امثال فاطمه زهرا(س) است که مردان این جامعه به معراج می‌روند و جامعه‌ای ایمانی و معنوی می‌سازند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: امروز مادران ما باید الگوی خود را فاطمه زهرا(س) قرار دهند، چراکه وظیفه مادری و تربیت فرزندان بالاترین وظیفه‌ای است که خداوند متعال بر گردنشان قرار داده و باید این وظیفه را مغتنم بشمارند و بدانند که اگر مردان فرماندهان جنگ‌ها و میدان‌های نبردند، زنان نیز فرماندهان جنگ نرم هستند.

اخوان‌صباغ خاطرنشان کرد: البته بانوان در کنار مسئولت مهم تربیت فرزندان، وظایف دیگری همچون وظایف اجتماعی را نیز به عهده دارند. کما اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) در فضاهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز حضور داشتند. ایشان علاوه بر مربی‌گری جلسات قرآن به راه‌اندازی و اداره مجموعه فدک مبادرت ورزیدند و فدک را به عنوان پشتوانه حرکت دین و اسلام تعریف کردند. این‌ها ظرفیت‌های بزرگی است که از زندگی ایشان قابل بهره‌برداری و الگوگیری است.

وی بیان کرد: نقطه پررنگ زندگی حضرت زهرا(س)، تکلیف‌گرایی و ولایتمداری ایشان است که همه حرکت‌هایشان را در این فضا تعریف کرده‌اند. آنجا که وظیفه حضرت زهرا(س) همسرداری است، حسن‌التعبل را رعایت و جهاد خود را در همسرداری انتخاب می‌کنند. در تربیت فرزند نقش خود را به صورت پررنگی نشان می‌دهند و آنجا که باید در وظایف اجتماعی و سیاسی ورود کنند، این نقش را به صورت معناداری تعریف می‌کنند و خود را الگوی جامعه اسلامی قرار می‌دهند.

انتهای پیام
captcha