کمک به احداث دارالقرآن در کلیه شهرهای هرمزگان
کد خبر: 3951141
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

کمک به احداث دارالقرآن در کلیه شهرهای هرمزگان

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با اداره‌کل شهری و روستایی وزارت کشور در جهت توسعه فعالیت‌ها و خانه‌ها و مؤسسات قرآنی منعقد کردیم، از مسئولین استان هرمزگان نیز انتظار داریم در این زمینه اقدامات و کمک‌های لازم را انجام دهند تا حداقل در هر شهر دو موسسه قرآنی و یک دارالقرآن داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، شب گذشته، 11 بهمن‌ماه در نشستی با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، اظهار کرد: تفاهم‌نامه مشترکی بین سازمان دارالقرآن الکریم و اداره‌کل شهری و روستایی وزارت کشور  جهت همکاری برای توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی در روستاها، مناطق و محلات شهری و تلاش برای گسترش آموزه‌ها و فرهنگ قرآنی در منش، روش و سبک زندگی ایرانیان از طریق استفاده از ظرفیت‌های قانونی وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان تبلیغات اسلامی برای حمایت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و تبلیغی سازمان دارالقرآن الکریم و اعتلای ارزش‌های دینی و فرهنگ قرآنی با راه‌اندازی و توسعه خانه‌های قرآن در شهرها و روستاهای کشور، منعقد شده است.

وی افزود: آموزش کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین ایجاد مراکز قرآنی در مناطق ویژه اجتماعی شهرهای  کشور، هماهنگی و همکاری در جهت گسترش و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، تبلیغی و قرآنی در شهرها و روستاها و ایجاد شرایط مناسب برای معرفی سبک زندگی اسلامی در قالب‌های گوناگون آموزشی، تبلیغی و هنری، از اهداف این تفاهم‌نامه است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: امیدواریم به برکت دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه(س)، استان هرمزگان نیز در تدوین برنامه 1400 خود بندهایی را به مباحث قرآنی اختصاص دهد و خدمتی را پایه‌گذاری کند که سالیان سال منشأ خیر و برکات باشد.

اخوان‌صباغ عنوان کرد: مؤسسات قرآنی هرمزگان در اجرای برنامه‌های خود نیاز به کمکی ندارند، اما از لحاظ زیرساختی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند. تفاهم‌نامه مذکور جهت حمایت از شهرها و روستاها برای حل مشکلات زیرساختی فعالین قرآنی منعقد شده است. ما انتظار داریم در هر شهر حداقل یک دارالقرآن و  دو موسسه قرآنی برای خواهران و برادران داشته باشیم.

پیگیری راه‌اندازی دارالقرآن در شهرها

در ادامه، رضا مدرس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اظهار کرد: جمعیت اکثر شهرهای استان هرمزگان زیر 25 هزار نفر است و مبنای اصلی توزیع اعتبارات، جمعیت است. ما نمی‌توانیم تمامی شهرها و روستاهای خود را موظف کنیم که در مدتی مشخص اقدام به ساخت دارالقرآن، موسسه یا خانه قرآنی کنند، چراکه همه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بودجه‌های خوبی ندارند و غالباً نیز بودجه‌ سالانه آنها  محقق نمی‌شود.

وی افزود: ابتدا می‌توانیم شهرهایی را که شهرداری‌ توانمندتری داشته و امکان کمک گرفتن از خیرین را نیز دارند، به سمت ساخت دارالقرآن و خانه‌ها و مؤسسات قرآنی هدایت کنیم. در ادامه تا جایی که همه شهرهای استان هرمزگان به حداقل یک دارالقرآن مجهز شوند، کار را دنبال کنیم.

انتهای پیام
captcha