جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی هرمزگان برگزار شد
کد خبر: 3950845
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳

جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی هرمزگان برگزار شد

جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی هرمزگان با حضور رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، رئیس دارالقرآن الکریم استان و اعضای این هیئت برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی، ظهر امروز، 11 بهمن‌ماه، با حضور رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، رئیس دارالقرآن الکریم استان و اعضای این هیئت برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در این جلسه اظهار کرد: حدود 16 سال پیش مقام معظم رهبری برنامه‌ای را تحت عنوان برنامه 20 ساله برای کشور طراحی فرمودند که قرار بود طبق آن گام‌های بزرگی برداریم که خوشبختانه بسیاری از این گام‌ها تا کنون برداشته شده است. 2 سال نیز از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری می‌گذرد و در گام دوم باید فعالیت‌های ما مضاعف شود.

وی ادامه داد: ما در این فضا سرمایه زندگی خود را بر روی کتاب انقلاب اسلامی که قرآن است قرار داده‌ایم و باید این ظرفیت را مغتنم بشماریم. به فرموده حضرت آقا قرآن کتاب زندگی است و نقش و حرکت قرآنیان در کشور راهبردی است. ما باید بتوانیم در این فضا راهبردهای جامعه را طراحی کنیم به همین دلیل از خواهران قرآنی دعوت کردیم تا به عنوان هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در راستای توسعه الگوسازی قرآن فعالیت خود را توسعه دهند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: انتظار می‌رود این هیئت بتواند نقاط ضعف و قوت را پیدا کرده و تهدیدها را به فرصت بدل کند تا در این فضا به صورت جهادی عملیات قرآنی انجام دهیم. باید با نگاهی جهادی گام دوم انقلاب را برداریم چراکه نگاه نهادی و سازمانی نمی‌تواند گام دوم را جلو ببرد.

فعالیت 300 بانوی قرآنی در هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی کشور

اخوان‌صباغ عنوان کرد: عمده فعالیت‌های اجرایی در فضای قرآن توسط بانوان جلو می‌رود اما در فضای طرح‌ریزی و سیاست‌گذاری کمتر از آنان استفاده می‌شود و از این رو است که تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی را ضروری دانستیم و اکنون بیش از 300 نفر از بانوان قرآنی و فعال کشور به صورت میانگین در هر استان 10 نفر در این راستا فعال شده‌اند. تمام طرح‌ها و برنامه‌های ابلاغی باید در این فضای اندیشه‌ورزی مورد بررسی قرار بگیرد، بومی‌سازی شود و بعد حرکت‌های قرآنی پیش رود. نگاه ما نیز کادرسازی برای انقلاب اسلامی و جامعه قرآنی و همچنین پرورش متخصصین عرصه‌های قرآنی در همه ابعاد است.

وی خاطرنشان کرد: مأموریت این هیئت بعد از اندیشه‌ورزی، توسعه جلسات قرآن خانگی در قالب طرح نورالثقلین و ایجاد گروه‌های جهاد قرآنی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی است. ما نیاز به تربیت مربیان قرآن در مناطق محروم از معنویات داریم و امید داریم خواهران قرآنی ما در این حوزه ورود کرده و در زمینه محرومیت‌زدایی فرهنگی، ظرفیت‌سازی کنند. در فضای قرآنی و توسعه حرکت قرآنی نیز باید با شتاب بیشتری گام برداریم، یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم نسبت به آن تأکید داشته‌اند بحث معنویت و انسان‌سازی است که برای جامعه اسلامی از همه‌چیز مهم‌تر است.

فعالیت‌های قرآنی در گام دوم انقلاب نیاز به شتاب بیشتری دارند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز در این جلسه بیان کرد: هرمزگان یکی از اولین استان‌هایی است که نسبت به تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی توفیق پیدا کرد و خدا را شاکریم که بانوان ما آغاز خوبی در این مسیر داشته‌اند. اعضای این هیئت دغدغه قرآنی دارند و توانسته‌اند تا جای امکان در تحقق اهداف قرآنی، گام‌های خوبی بردارند.

وی ادامه داد: با رویکرد جدید سازمان دارالقرآن الکریم باید با همت این هیئت اندیشه‌ورز و حمایت‌های کشوری، استان را به نقطه مطلوب در حوزه قرآنی برسانیم. برای رسیدن به این نقطه نیاز داریم به کارها شتاب ببخشیم چراکه در گام دوم انقلاب فرصتی برای کوتاهی و سستی نداریم. هرمزگان با بافت تلفیقی شیعه و سنی خود، میدان آماده‌ای برای هم‌افزایی در حوزه فعالیت‌های قرآنی دارد و امیدوارم با تشکیل این هیئت فصل جدیدی از تلاش و فعالیت را در حوزه فعالیت‌های قرآنی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha