۱۱۰ هزار نفر در سامانه خادمیاری رضوی کشور فعال هستند
کد خبر: 3950811
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

۱۱۰ هزار نفر در سامانه خادمیاری رضوی کشور فعال هستند

مدیر مرکز خادمان آستان قدس رضوی کشور با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار نفر در سامانه خادمیاری رضوی کشور فعال و در حال خدمت‌رسانی هستند، بیان کرد: تاکنون ۳۰ درصد توفیق حضور در حرم را پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، علی‌اکبر عصارنیا، مدیر مرکز خادمان آستان قدس رضوی کشور، امروز، ۱۱ بهمن‌ماه در آیین معارفه دبیر جدید کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه برخی از امور در آستان قدس طی دو سال اخیر با کندی مواجه شده است، اظهار کرد: خوشبختانه برخی از اقدامات به تعویق‌افتاده مجدد از سر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه خادمیاری چشمه‌ای است که هرچه از آن برداشت شود، جوشش بیشتری پیدا می‌کند، افزود: این تفکر اشتباه است که بسیاری تنها برای خادمیاری و کشیک دادن در حرم رضوی به عضویت آستان قدس در می‌آیند بلکه بسیاری از این افراد در استان محل زندگی خود به خدمت مشغولند.

عصارنیا با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار نفر در سامانه خادمیاری رضوی کشور فعال و در حال خدمت‌رسانی هستند، بیان کرد: تاکنون ۳۰ درصد توفیق کشیک دادن در حرم را پیدا کرده‌اند.

مدیر مرکز خادمان آستان قدس رضوی کشور با تأکید بر اینکه انگیزه بسیاری از افراد عضو آستان قدس رضوی، عزیمت به مشهد نبوده است، بیان کرد: بسیاری از این افراد در شهر خود منشأ خیر بوده و در استان خود فعالیت می‌کنند.

عصارنیا با اشاره به اینکه سامانه نذورات در حرم راه‌اندازی شده است، گفت: این سامانه در حال ورود به شهرستان‌ها بوده و از این پس مردم کشور می‌توانند نذورات خود را به حساب این سامانه واریز کنند، البته لازم به ذکر است نذورات با توجه به نیت مردم هزینه می‌شود. ۹۰ درصد مردم نیت این را دارند که نذورات خود را صرف مردم تهیدست استان‌های خود کنند.

در ادامه بهروز مردانی‌نژاد دبیر سابق کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۲۰۰۰ خادمیار رضوی در استان، اظهار کرد: ۷۰۰ نفر از خادمیاران استان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا و دارای مدارک پزشکی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خادمیاران رضوی استان جزو اولین گروه‌هایی بوده که به استان‌های سیل‌زده اعزام شدند، یادآور شد: بسیای از این افراد بی‌ادعا و بدون هزینه امور خود را انجام می‌دهند.

دبیر سابق کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری تعداد کانون تخصصی خادمیاران استان را ۲۴ مورد عنوان و تصریح کرد: کانون بهداشت و درمان، قرآن و کانون خواهران استان امور بسیار خوبی را انجام داده‌اند.

مردانی‌نژاد ادامه داد: تاکنون کانون بهداشت و درمان استان، عملیات ترمیم ۴۲۰۰ مورد دندان را در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری به‌صورت رایگان انجام داده‌اند، به‌علاوه طرح‌های مناسبی در بحث اشتغال توسط این کانون در استان صورت گرفته است.

وی به اعزام زائر اولی‌ها توسط کانون خادمیاران رضوی چهارمحال و بختیاری اشاره و بیان کرد: سهمیه استان ۳۵۰۰ نفر بوده است که خوشبختانه طی چند سال گذشته ۶۵۰۰ نفر از استان به مشهد اعزام شده‌اند.

انتهای پیام
captcha