راه‌اندازی دارالقرآن در مدارس علمیه یزد
کد خبر: 3948796
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

راه‌اندازی دارالقرآن در مدارس علمیه یزد

مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه استان یزد از راه‌اندازی دارالقرآن حوزه و مدارس علمیه استان با هدف بهبود کیفی و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و روایی در زمینه‌های مختلف خبر داد.

دارالقرآن حوزه علمیه در یزد راه‌اندازی می‌شودحجت‌الاسلام سیدکاظم میرجلیلی، مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته از سوی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه نسبت به تأسیس دارالقرآن در مدارس استانی، این مرکز در استان یزد راه‌اندازی شد تا فرصت‌های درون استان و همچنین نیاز‌ها در بخش حفظ، قرائت و ترجمه مورد شناسایی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تأکید بر قرآن در مدارس علمیه در امر تعلیم و آموزش و همچنین در مسئله تربیت موجب رشد و تعالی طلاب می‌شود گفت: دارالقرآن استانی در یزد راه‌اندازی شده و در مرحله بعدی قرار است شعبه‌هایی در مدارس علمیه ایجاد شود که در این راستا در یزد 13 شعبه  در مدارس علمیه ایجاد خواهد شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه استان یزد با اشاره به اینکه در گام نخست مخاطبان طلاب و اساتید هستند افزود: در ادامه این طرح همسران و فرزندان طلاب، نخبگان و در نهایت عموم مردم می‌توانند از این دارالقرآن‌ها استفاده کنند.

میرجلیلی با اشاره به اینکه اولین جلسه دارالقرآن حوزه علمیه استان با حضور حجت‌الاسلام شمس، مدیر حوزه علمیه استان برگزار شد ادامه داد: در این جلسه مقرر شد جهت تأسیس دارالقرآن‌های مدارس اقدامات لازم و مناسب انجام و به مدارس جهت تشکیل دارالقرآن ابلاغ شود.

مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه استان یزد یادآور شد: دارالقرآن حوزه و مدارس علمیه استان با هدف بهبود کیفی و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و روایی در زمینه‌های مختلف تشکیل شده است.

انتهای پیام
captcha