برپایی نمایشگاه «فاطمه راه نجات» در بیرجند
کد خبر: 3947059
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

برپایی نمایشگاه «فاطمه راه نجات» در بیرجند

نمایشگاه «فاطمه راه نجات» به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد سیدالشهدا(ع) شهرستان بیرجند برپا شده است.

ارسالی دوشنبه /////// گشاتیش نمایشگاه «فاطمه راه نجات» در بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، نمایشگاه «فاطمه راه نجات» به مناسبت ایام فاطمیه با حضور جمعی از مسئولان، شب گذشته، 21 دی‌ماه در مسجد سیدالشهدا(ع) شهرستان بیرجند افتتاح شد.

فاطمه شاد، مسئول کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی، در حاشیه افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از زوایای زندگی حضرت زهرا(س) در جامعه ما ناشناخته باقی مانده است و مردم درک درستی از سبک زندگی این حضرت ندارند. بنابراین، در الگوگیری از این بانوی عالم، موفق عمل نکردیم. به‌طوری که جامعه ما روز به روز به سمت تجمل‌گرایی، چشم‌و هم‌چشمی، سستی اخلاقیات و معنویات، فساد و انواع بی‌بندوباری، بی‌اهمیت شدن مفهوم خانواده، زندگی‌های خارج از چارچوب شرعی، ازدواج‌های سفید و غیره حرکت کرده است.

وی افزود: این نمایشگاه در غرفه‌های شکوفه‌های زهرایی ویژه کودکان(نقاشیی و قصه‌گویی)، غرفه رفیق ماندگار(وقف در گردش و فروش کتاب)، غرفه حجاب فاطمی، غرفه سیاسی، غرفه سبک زندگی فاطمی، غرفه دلنوشته به سردار، غرفه جمع‌آوری نذورات برای شب شهادت و  ایستگاه صلواتی است.

شاد با اشاره به همکاری پایگاه بسیج مسجد سیدالشهدا(ع)، کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی در خراسان جنوبی، کانون کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی استان در برپایی این نمایشگاه فرهنگی، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) نه تنها در مسائل اقتصادی و رفع مشکلات روزمرده مردم پیشگام بود؛ این بانوی ارزشمند و سرور زنان عالم حتی از نظر اخلاقی، پرورش عواطف انسانی، ارشاد و هدایت مردم نیز به آنها کمک و مصالح مردم را پیگیری و در حق دیگران دعا می‌کرد.

وی بیان کرد: سیره این بانو در زندگی مشترک، رعایت دقیق و ظریف حقوق همسرش بود، تصریح کرد: خانه حضرت زهرا(س) جهانی از معنویت و عظمت الهی را دربرداشت و در زندگی مشترک همواره ساده‌زیستی، قناعت و دوری از تجمل‌گرایی را پیشه می‌کرد، بسیاری از کارهای خانه را به‌صورت مشترک با امام علی(ع) انجام می‌دادند.

مسئول کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی یادآور شد: این نمایشگاه تا سالروز شهادت حضرت زهرا(س) هر روز از ساعت 15 تا بعد از نماز مغرب و عشاء برای بازدید عموم مردم دایر است.

انتهای پیام
captcha