رفتار شهید سلیمانی در میدان جهاد ترجمان آیات قرآن بود
کد خبر: 3944414
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
حسن اکبری تبیین کرد؛

رفتار شهید سلیمانی در میدان جهاد ترجمان آیات قرآن بود

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه بزرگترین حرکت در مسیر انتقام خون شهید سلیمانی، تربیت بشر است، گفت: رفتار سردار شهید سلیمانی در میدان جهاد، مصداق بارز ترجمه آیات قرآن کریم بود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، همایش مجازی سراسری مکتب تربیتی شهید حاج قاسم سلیمانی، امروز، 10 دی‌ماه با حضور حسن اکبری، معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم الحیدری، معاون فرهنگی حشد الشعبی عراق در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدامین‌الله دادگر، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، ضمن عرض خیر مقدم به حضار در سخنان کوتاهی با بیان اینکه وظیفه داریم تا راه و مکتب سردار شهید سلیمانی را تداوم بخشیم، گفت: امروز باید به صورت ویژه به مکتب تربیتی سردار سلیمانی توجه کرده و گام دوم انقلاب را با نگاه به این مکتب پیش ببریم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه با اخلاص است که برکات حاصل می‌شود، افزود: سردار شهید سلیمانی نمونه و اسوه اخلاص بود و امروز نیاز داریم تا مکتب تربیتی شهید سلیمانی از نظر علمی تبیین و تشریح و ساعت‌ها روی آن کار شود.

دادگر با اشاره به راه‌اندازی طرح ملی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی در دانشگاه فرهنگیان طی هفته آتی، بیان کرد: مکتب شهید سلیمانی مکتبی رشد دهنده، تربیت‌کننده، انسان‌ساز و تجلی مکتب امام خمینی(ره) است. دشمنان مستکبر جهانی فکر می‌کردند که با شهادت سردار سلیمانی راه و مکتب و مرام ایشان از بین می‌رود، فاغل از اینکه شهید سلیمانی، سلیمانی‌های متعددی تربیت کرده است.

در ادامه این همایش، حسن اکبری، معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی و از همرزمان سردار شهید سلیمانی طی سخنانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و یاران باوفایش، با طرح این سؤال که چه اتفاقی افتاده است که بشریت در دنیای امروز علیرغم پیشرفت‌های فراوان، از ارزش‌های خود فاصله گرفته است؟ و چه می‌‎شود که شهادت سردار سلیمانی واکنش اکثریت جهانیان در شرق و غرب عالم را به دنبال دارد؟ اظهار کرد: اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم باید به چند متغیر اساسی اشاره کنیم که یکی از این متغیرها اهمیت شرایط زمانی رویدادهاست.

وی در ادامه با ذکر مثالی در این زمینه بیان کرد: شاید اگر حادثه عاشورا رخ نمی‌داد، به هیچ وجه نمی‌شد چهره واقعی دستگاه خلافت که حاکم آن یزید جنایتکار بود را آشکار کرد. زمانی که عاشورا اتفاق افتاد، همگان فهمیدند که جنایتکارانی هستند که حتی به فرزندان و شیرخوارگان و جنازه شهدا نیز رحم نمی‌کنند. با اینکه در روز عاشورا همه به شهادت رسیدند، اما بسیاری از حقایق جهان آشکار و مشخص شد که اگر حرکت و پیام عاشورا نبود، دیگر خبری از اسلام نبود.

تربیت بشر؛ بزرگترین حرکت در مسیر انتقام خون شهید سلیمانی / رفتار سردار دل‌ها، ترجمه آیات قرآن بود

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه افزود: این اراده خداوند متعال بود که با شهادت امام حسین(ع) و یارانش در روز عاشورا، دین اسلام برای هدایت انسان‌ها باقی بماند تا بشریت بتواند از آن به عنوان یک راهکار اساسی برای دستیابی به تکامل و حقیقت خلقت استفاده کند.

اکبری تصریح کرد: زمانی دنیا به سمتی پیش می‌رفت که دو ابرقدرت دنیا یعنی شوروی و آمریکا بر جهان سیطره داشتند و تمامی کشورهای دنیا نیز برای اینکه از شر آن‌ها در امان باشند، یا باید زیر سلطه آمریکا می‌رفتند و یا اینکه خود را تحت تسلط شوروی قرار می‌دادند.

مخالفت ابرقدرت‌ها با دین

وی با بیان اینکه هر دو ابرقدرت در مخالفت و مقابله با دین با یکدیگر اشتراک نظر داشتند، گفت: تلاش امکانات بشری این بود که به هر نحوی انسان‌ها را از اعتقادات و ارزش‌های خود دور کنند. ‌در این زمان بود که انقلاب اسلامی با شعاری متفاوت از تفکرات ابرقدرت‌های جهان متولد شد.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: امام(ره) با انقلاب اسلامی، حرکت بزرگی برای بشریت آفرید و راه صحیح را پیش روی انسانیت قرار داد. البته تصور غالب در جهان آن روز این بود که پس از جنگ جهانی دوم تفکرات ایدئولوژیک از بین رفته و دیگر وجود نخواهد داشت که حرکت امام(ره) تمامی این معادلات را بر هم زد.

اکبری بیان کرد: حرکت انقلاب اسلامی به جایی رسید که اندیشه و باور آن اندک‌اندک از مرزها فراتر رفته و تبدیل به اندیشه و گفتمان مقاومت شد، گفت: هنگامی که اتحاد جماهیر شوروی فرو پاشید، نظم دوقطبی جهان به یک نظم قلدرانه و مستبد آمریکایی تبدیل شد. آمریکا امروز با ارائه نظریه نظم نوین جهانی و نیز دهکده جهانی ادعای کدخدایی بر عالم را دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی با اندیشه و آموزه‌هایی که داشت در برابر این تفکر ایستاد و نظریه دستیابی به تمدن اسلامی را مطرح کرد و همین مسئله باعث شد تا آمریکا به مقابله با اندیشه تمدن اسلامی بپردازد و برای حرکت در این مسیر نیز در منطقه حاضر شد و نیروهای خود را در کشورهای حاشیه خلیج فارس پیاده کرد تا به زعم خود بتواند در برابر اندیشه اسلامی و مقاوت بایستد.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه تصریح کرد: جبهه مقاومت نیز با تکیه بر خداوند متعال، این‌گونه به قضیه نگاه می‌کرد که اجازه ندهد تا آمریکایی‌ها و سران استکبار به هدف خود در نابودی تمدن اسلامی و نیز بهره‌برداری از منابع خدادادی کشورهای منطقه دست پیدا کنند.

اتکای به خداوند و شکست دشمنان

وی اظهار کرد: مقاومت با این باور که می‌توان با اتکا به خداوند، به هر دشمن مسلط به تکنولوژی و ابزار روز دنیا فائق آمد، وارد میدان شد و توانست تا صحنه‌های عظیمی را خلق کند. اگر مقاومت نبود و آمریکایی‌ها بر منطقه تسلط پیدا می‌کردند، تمامی بشریت باید با دین خداحافظی می‎کردند.

اکبری با بیان اینکه البته 90 درصد کشورهای اسلامی در برابر زورگویی آمریکایی‌ها تسلیم شده بودند، ادامه داد: در این میان فقط جمهوری اسلامی ایران با مجموعه‌هایی از مقاوت توانست تا جهه مقاوت را تشکیل دهد که این جبهه مقاومت توانست در برابر زیاده‌خواهی آمریکا ایستاده و نوعی امنیت بشری و نظم جهانی به وجود آورد.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه بشریت امروز نظم خود را از حیث کاهش سلطه‌گری آمریکا مدیون جبهه مقاومت است، گفت: آمریکایی‌ها طرح‌های زیادی همچون خاورمیانه بزرگ از طریق اشغال عراق و ایجاد خاورمیانه جدید با تقسیم کشورهای اسلامی از طریق جنگ 33 روزه را برای مقابله با تمدن اسلامی طراحی کردند که حاج قاسم سلیمانی در برابر آن‌ها ایستاد و آمریکایی‌ها در تمامی این‌ طرح‌ها با شکست مواجه شدند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی پس از شکست در این موارد، به فکر ایجاد داعش افتاد، افزود: آن‌ها قصد داشتند تا با ایجاد داعش و راه‌اندازی یک دین جدید که نمی‌توان نام آن را اسلام گذاشت، حمله دیگری را علیه تمدن اسلامی شکل دهند و با ایجاد ناامنی در منطقه به دنبال اهداف خود در غارت کشورهای اسلامی باشند که این طرح نیز با ورود جبهه مقاومت به میدان و تدبیر و فرماندهی سردار شهید سلیمانی ناکام ماند.

اکبری با اشاره به سخنان سردار سلیمانی مبنی بر سقوط داعش طی سه ماه آینده، تصریح کرد: با تحقق وعده سردار سلیمانی و ناکامی تمامی طرح‎های آمریکایی‌ها، بسیاری از اندیشمندان نظرات مختلفی را در رابطه با آغاز افول آمریکا مطرح کردند. افول آمریکا در وههله اول رژیم صهیونیستی را به خطر خواهد انداخت و در وههله دوم نیز باعث می‌شود که جهان اسلام دیگر مجبور به تبعیت از آمریکا نباشد.

تربیت؛ بزرگترین انتقام

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه دین مبین اسلام برای نجات و تربیت بشر نازل شده است، اظهار کرد: انتقام بزرگ ما از مستکبران، تربیت بشر است. ما باید به دنبال به نتیجه رساندن راه حاج قاسم باشیم که این مسئله خود بزرگترین انتقام از عاملان شهادت سردار دل‌هاست.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی با فطرت و انسانیت انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کند، گفت: مبازه با ظلم، دفاع از مظلوم، رعایت عدالت و صداقت و بندگی خدا باعث شد تا خداوند متعال به حاج قاسم عزت ابدی دهد که همین عزت او بود که باعث شد تا تمامی جهانیان در رابطه با مسئله شهادتش واکنش نشان دهند.

اکبری ادامه داد: ویژگی‌هایی همچون اخلاص، تدبیر، شجاعت، اعتقاد به ولایت و ولایت‌پذیری و شهادت‌طلبی در وجود حاج قاسم جمع شده و از او یک مجاهد فی سبیل‌الله ساخته بود و کسی که مجاهد فی‌سبیل‌الله شد، مصداق بارز این آیه قرآن کریم «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا» خواهد بود. نتیجه این ارتباط الهی با خداوند متعال این بود که حاج قاسم در هر جبهه‌ای که با حداقل امکانات وارد شد، پیروز شد.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اینکه حاج قاسم با شهادت خود ماندگار شده و تبدیل به یک سند و و دلیل تاریخی برای بشریت شد، بیان کرد: عملکرد سردار شهید سلیمانی در میدان جهاد موجب ترجمه آیات الهی قرآن کریم برای بشریت شد. حاج قاسم سلیمانی با رفتار خود انسان‌ها را تربیت می‌کرد و در اوج خشونت جنگ چنان رفتاری از خود نشان می‌داد که موجب تربیت و رشد اخلاقی و معنوی اسنان‌ها می‌شد.

وی با بیان اینکه جنگ برای خدا، حب و محبت و صمیمیت را بیشتر می‌کند، تصریح کرد: هر کس برای خدا تربیت کند، خداوند نیز او را تربیت می‌کند به این معنا که همینطور که حاج قاسم در حال جهاد و تربیت انسان‌ها بود، خداوند متعال نیز او را تربیت می‌کرد. نتیجه این امر این است که سردار شهید سلیمانی ماندگار شده و ماندگار نیز خواهد بود.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پایان سخنان خود با بیان اینکه تمامی این موارد محصول تداوم نهضت عاشورا در جامعه امروزی است، اظهار کرد: تنها راه نجات بشر امروز، تربیت و رشد و تعالی در مسیر الهی است.

انتهای پیام
captcha