حجتالاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسانجنوبی در گفتوگو با ایکنا از خراسانجنوبی با اشاره به آغاز دهه فاطمیه و شرایط تبلیغ با توجه به شیوع کرونا، اظهار کرد: تبلیغ باید مردمی باشد و خطبا باید با کمک مردم به تبیین مسائل دین بپردازند.
وی با بیان اینکه هر صنفی میتواند مبلغ دین باشد، افزود: طرحهای تبلیغاتی میتواند در راه درست تبلیغ اثرگذار باشد و افکارسنجی و تهیه پوششهای تبلیغی در این راه کمککننده خواهد بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسانجنوبی بیان کرد: مساجد، هیئتها و کانونهای مذهبی باید به ابزار تبلیغ مجهز بوده و راهی برای تبلیغ مؤثر پیدا کنند چراکه با ابزار سنتی نمیتوان در برابر آسیبهای دشمن در فضای مجازی ایستادگی و مقابله کرد.
رضایی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مساجد حداقل برای حل مشکلات محله خود منوط به شناسایی و افکارسنجی و آسیبشناسی مشکلات است که در این حوزه تشکیل هیئت اندیشهورز برای هر مسجد لازم است تا بتوان مشکلات و آسیبها را احصا کرده و در یک خط سیر مشخص حرکت کرد.
وی بر استفاده از ابزار روز برای بیان راهکارهای تبلیغی تأکید کرد و گفت: مبلغان نیز باید همراه با تکنولوژیهای روز پیش رفته و خود را مجهز به ابزار روز برای تبلیغ کنند چراکه راه گفتمان با جوان و نوجوان امروزی تنها با این ابزار است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسانجنوبی بیان کرد: در شرایط شیوع کرونا، مبلغان باید با استفاده از ابزار روز و بهرهگیری از فضای مجازی به تبلیغ دین در این عرصه بپردازند چراکه این شرایط، اقتضائات خاص خود را دارد و نمیتوان به جلسات طولانی با تعداد افراد زیاد پرداخت.
رضایی با بیان اینکه گاهی شاید مبلغان به اندازه دشمن در این فضا کار نکردهاند، بیان کرد: تأثیرگذاری فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست و برخی اتفاقاتی که در جامعه میافتد، به تأثیرگذاری فضای مجازی برمیگردد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسانجنوبی ادامه داد: گستردگی کار در فضای مجازی به حدی است که ما با فعالیت در این فضا در یک روستای کم جمعیت میتوانیم مخاطب میلیونی داشته باشیم؛ بنابراین نمیتوان این فضا را دست کم گرفت.
رضایی با بیان اینکه فضای مجازی همه شمول و جهان شمول است؛ به این معنی که تمام سنین از تمام جهان در آن حضور دارند، تصریح کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، فضای مجازی در حقیقت فضای حقیقی است که در دوران زندگی ما در همه جوانب زندگی ورود پیدا کرده، اما متأسفانه بخش تهدید آن در بعضی از موارد بیش از بخش مفید به چشم میآید.
وی با بیان اینکه همه ما یک گوشی تلفن همراه در دست داریم؛ باید ببینیم چطور میتوانیم از علمی که داریم در این فضا استفاده کنیم، یادآور شد: منبر یکی از پرنفوذترین رسانههاست، اما باید قبول کنیم که حوزه آن محدود شده در صورتی که فضای مجازی هیچ محدودیتی نمیپذیرد.
انتهای پیام