تولید محتوا؛ اقدام آغازین هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3942817
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۸

تولید محتوا؛ اقدام آغازین هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری نخستین مصوبه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان را بیان کرد و گفت: مقرر شده است جلساتی با تعداد محدودی از بانوان مسئول مؤسسات فعال قرآنی استان برگزار و راهکارهای تولید محتوای قرآنی در موضوعات سبک زندگی قرآنی بررسی شود.

تهمینه رئیسی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به شروع فعالیت هیئت نوبنیاد در چهارمحال‌وبختیاری از ماه گذشته، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای تأسیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی با هدف تبادل افکار و بهره‌مندی از اندیشه و ایده‌های بانوان قرآنی از ابتدای سال جاری در سازمان دارالقرآن کشور آغاز و مقرر شد تا پایان آذر این هیئت در همه استان‌ها تشکیل شود.

مشاور اداره امور قرآنی استان در امور بانوان با بیان اینکه آمار قابل توجهی از فعالان قرآنی استان مانند مدیران مؤسسات و مراکز قرآنی، اساتید، مربیان، داوران، حافظان، قاریان را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: در مرکز و شهرستان‌های مجموعه اداره‌های امور قرآنی استان، هیچ کارشناس بانویی مشغول به کار نیست. بنابراین نیاز به تشکیل هیئتی از بانوان قرآنی در راستای مشاوره و اندیشه‌ورزی درباره موضوعات گوناگون جامعه قرآنی از ضروریات استان بود که این امر با اجرای طرح تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در استان‌ها از سوی دارالقرآن کشور محقق شد.

رئیسی بیان کرد: پس از ابلاغ این طرح به استان، جلساتی برای انتخاب اعضا تشکیل شد که این اعضا متشکل از چهار نماینده حقوقی در استان شامل معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران، کارشناس امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی، نماینده اتحادیه مؤسسات قرآنی و کارشناس زن اداره امور قرآنی استان و نیز چهار عضو حقیقی است؛ همچنین طبق شیوه‌نامه این هیئت، مهدی پرتویی به‌عنوان عضو حقیقی مرد این مجموعه، به هیئت ملحق شده است.

هدف هیئت اندیشه‌ورز

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان با ذکر اینکه جلسات این هیئت هر دو هفته یک‌بار تشکیل می‌شود، توضیح داد: در این جلسات به موضوعات مرتبط با فعالیت‌های قرآنی بانوان استان پرداخته و راهکارهای اعضا و همه بانوان فعال قرآنی استان برای تقویت و ارتقای این فعالیت‌ها به بحث گذاشته می‌شود؛ همچنین رشد مهارتی و معرفتی بانوان استان، ترویج و نشر قرآن و سبک زندگی قرآنی در میان خانواده‌ها در دستور کار اعضای هیئت قرار دارد.

وی به یکی از تصمیمات هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان اشاره کرد و گفت: مقرر شده است جلساتی با تعداد محدودی از بانوان مسئول مؤسسات فعال قرآنی استان برگزار و راهکارهای تولید محتوای قرآنی در موضوعات سبک زندگی قرآنی بررسی شود. از ظرفیت مؤسسات و مراکز قرآنی استان که جمعیت قابل توجهی از قرآن‌آموزان و علاقه‌مندان را پوشش می‌دهند استفاده خواهد شد. اکنون همه برنامه‌ها مجازی انجام می‌شود. امیدواریم با بهبود شرایط کرونایی این فعالیت‌ها به‌صورت گسترده ادامه یابد. مصوبات و خروجی‌های جلسه به‌صورت مستمر به هیئت اندیشه‌ورز کشور ارسال می‌شود که این طرح‌‌ها و مصوبات با تشخیص و تصمیم هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور از طریق سازمان دارالقرآن برای اجرا به استان ابلاغ می‌شوند.

انتهای پیام
captcha